וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, הוארך בפעם החמישית

נורית רוט

2.3.2009 / 18:27

השופטת: "החשש לשיבוש מהלכי המשפט על ידי המשיב עדיין בעיצומו"



מעצרו של גיא וייסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, הוארך ב-90 יום נוספים, שתחילתם מחרתיים. כך קבעה שופטת בית המשפט העליון, אילה פרוקצ'יה. זוהי ההארכה החמישית של מעצרו של ויסמן.



וייסמן, המיוצג על ידי עו"ד ילון הכט, נמצא במעצר מאז הוגש נגדו כתב אישום, במאי 2007. בכתב האישום יוחסו לוייסמן, בין השאר, עבירות של גניבה על ידי מנהל בתאגיד בסכום של כ-123 מיליון שקל, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. בית המשפט הסכים אז, לבקשת המדינה, למעצרו עד תום משפטו. מאז, הוארך מעצרו כבר ארבע פעמים.



לדברי השופטת, "על חומרתן המופלגת של העבירות המיוחסות למשיב, והמסוכנות הנובעת מהן אין צורך להכביר מילים. גם החשש לשיבוש מהלכי המשפט על ידי המשיב עדיין בעיצומו, וכן החשש להימלטותו מן הדין עומד בעינו כמקודם, בין היתר, לאור העובדה כי מרבית הכספים הגנובים לא אותרו, ועשויים להימצא אי שם בחוץ לארץ ולהקל על מעברו של המשיב לארץ אחרת. העונש לו צפוי המשיב אם יורשע הוא כבד, ועשוי אף הוא להוות תמריץ לבריחתו".



בהחלטותיו הקודמות ציין בית המשפט שסנגורו של וייסמן פועל "באופן מודע, מכוון ושיטתי לשיבוש ההתנהלות התקינה של ההליך. גם בהחלטה הנוכחית ציינה השופטת כי יש להזהיר את ההגנה "כי אם לא תשנה מן הקצה אל הקצה את תפיסתה באשר למקומה ותפקידה בהליך זה, התוצאה המסתברת היא כי לא יהיה מנוס מהארכה חוזרת ונשנית של מעצר המשיב, וכי הארכות אלה רובצות לפתחה של ההגנה בלבד".



את פרקליטות מיסוי וכלכלה ייצגו עוה"ד אסתי שלאין ויפעת דור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully