וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסדיים מעדיפים להתרחק מלבייב: אפריקה נאלצה לרכוש בחזרה ניירות ערך מסחריים בסך של כ-450 מ' ש'

מיכאל רוכוורגר

2.3.2009 / 20:16

הרכישות התבצעו ככל הנראה בדיסקאונט של כ- 10%


שבבעלות לב לבייב נאלצה במהלך החודשים האחרונים לרכוש בחזרה ניירות ערך מסחריים בהיקף של כ-450 מיליון שקל, ככל הנראה בדיסקאונט של עד 10%. זאת בעקבות החששות בקרב הגופים המוסדיים מפני יכולת פירעון התחייבויותיה בהיקף של מיליארדי שקלים. בעקבות הרכישות בדיסקאונט, צפויה אפריקה להכיר ברווחי הון בתוצאותיה ל-2008, שאמורים להציג הפסדים אדירים לנוכח המחיקות של מאות מיליוני דולרים שביצעה החברה בשל ירידת שווי נכסיה.

תשואות האג"ח של עד למעלה מ-50% לצד מימוש איטי מהמתוכנן של הנכסים והחשיפה הגבוהים להרי העש של משבר הנדל"ן בארה"ב ורוסיה גרמו למשקיעים מוסדיים לא להמתין לתחנות היציאות שנקבעו מראש בניירות ערך הללו, ודרשו מאפריקה את הכסף, גם במחיר של הנחה. בעקבות זאת, תיק ניירות הערך המסחריים של אפריקה ירד אל מתחת ל-1 מיליארד שקל.

ניירות ערך מסחריים הם איגרות חוב לטווח קצר (בדרך כלל לכמה חודשים), המונפקות על ידי חברות ותאגידים. הניירות אינם נסחרים בבורסה ומשמשים עבור אותם הגופים כמכשיר מימון חלופי לגיוס כסף לתקופות קצרות, בעיקר במקום אשראי בנקאי. ניירות ערך אלה, הנפקות אג"ח פרטיות או ציבוריות לצורך ניהול הון חוזר מעניקות בדרך כלל למשקיעים בהם תשואה גבוהה יותר מאשר הפיקדונות הבנקאיים קצרי מועד ומק"מים המונפקים על ידי הממשלה, ובסיכון נמוך יותר.

שיעור עלויות הגיוס באמצעות ני"ע מסחריים כיום זולות בכ-1%-0.5% מהלוואות בנקאיות קצרות מועד (On-Call), המתחדשות לרוב אוטומטית. קרנות אלה סולידיות בהגדרתן ומשקיעות בעיקר במק"מים ופק"מים לטווחים של חודשים בודדים.

מלבד רכישה בסך של כ-22 מיליון שקל של אג"ח במסגרת עסקת מכירת המגרשים בסביון לקבוצת משקיעים בראשות אלון ליברמן, אפריקה טרם ביצעה רכישות משמעויות עצמיות של האג"ח שלה. זאת למרות המחירים האטרקטיוויים בהם הן נסחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully