וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויטה פרי הגליל: 4 הצעות להסדר יוצגו בפני אסיפות הנושים

עמירם כהן

2.3.2009 / 20:25

הערכה: להצעת קבוצת חצי חינם סיכויים טובים להתקבל על ידי הנושים



4 הצעות להסדר נושים יוגשו ביום רביעי בפני 3 אסיפות נושים (הבנקים, החקלאים והנושים האחרים) של ויטה פרי הגליל. ההצעה המתקבלת תהיה מחויבת לקבל רוב מיוחס (75%) בכל שלוש אסיפות הנושים.



אם תאושר אחת ההצעות, יבוצע לתשלובת הסדר נושים שבסיומו תוסר מגבה של ויטה פרי גליל גיבנת חוב בסך 263 מיליון שקל. ויטה פרי גליל לא יכולה לפרוע מחוב זה 147 מיליון שקל לבנקים.



ככול הידוע יוגשו במסלול זה הצעות על ידי קבוצת יודפת (אברהם בורג), חצי חינם וחברת ויליגר. גורמים מקרב הנושים העריכו שבמסלול הזה קיימת עדיפות להצעת רשת חצי חינם שבשליטת החברות קורפלי ושלום השקעות.



חצי חינם מוכנה לשלם לחקלאים את כל החוב שהתשלובת חייבת בסך 27 מיליון שקל במזומן ובפריסה נוחה וכנ"ל חברת ריץ' העולמית, שהתשלובת חבה לה 5.8 מיליון שקל. כמו כן מוכנה חצי חינם לרכוש ב-4 תשלומים את מלאי הסחורות שבמחסני תשלובת ויטה לפי שוויו בספרי החברה, ששוויו נאמד כ-80 מיליון שקל ותשלם עוד 55 מיליון שקל לנושים עבור פעילות החברה ונכסיה.



גורם באחת מקבוצות הנושים אמר ל-TheMarker כי מניתוח מרכיבי ההצעה של חצי חינם עולה כי הקבוצה נותנת מענה מספק למדי לכל אחת מקבוצות הנושים ולהערכתו היא בעלת סיכויים טובים להתקבל. עוד אמר הגורם כי עד אסיפת הנושים ביום רביעי עשויות חברות נוספות להצטרף להתמודדות ובכללן חברות שהגישו הצעות לרכישת החברה מידי כונס נכסים.



והיה ואף אחת מההצעות להסדר נושים לא תתקבל באסיפות הנושים, תועבר החברה לידי כונס נכסים, עו"ד עופר אטיאס, שימכור את פעילותה העסקית ונכסיה לחברה שתציעה את ההצעה הכספית הגבוהה ביותר.



כדי לבחור את ההצעה, יקיימו מחר (יום שלישי) המנהלים המיוחדים לתשלובת, עו"ד עופר אטיאס ורו"ח דייב גל, התמחרות בין החברות שהגישו הצעות לרכישת פעילות התשלובת ונכסיה מכונס נכסים. ככל הנראה ישתתפו בהתמחרות הזו החברות זנכל, פרי ניר וסטרקיסט ויתכן שגם מציע נוסף ששמו לא פורסם.



מנכ"ל ארגון עובדי הפלחה, אורי נעמתי, אמר אתמול כי הארגון המייצג את 80 החקלאים שהתשלובת חבה להם 27 מיליון שקל, יאשר באסיפת הנושים החקלאיים, אחת משלוש האסיפות שיתקיימו ביום ד' כל הצעה להסדר שתבטיח לחקלאים החזר חוב מלא במזומן ובפריסה מתקבלת על הדעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully