וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל בשנחאי: בכיר ממורגן סטנלי חשוד כי שיחד את עמיתיו הסיניים כדי לסגור עסקות נדל"ן

ניו יורק טיימס

3.3.2009 / 9:51

לפי ההאשמות גרת' פיטרסון השיג עסקות נדל"ן בשנחאי על ידי הצעת תשלום מזומן או מתן מתנות לבכירים סיניים


מאז שהחל השגשוג בשוק הנדל"ן הסיני, עסקות הנדל"ן של בנק במדינה הפכו להיות מושא לקנאה בתעשייה. ואז, נחשף הסקנדל.

בחודש שעבר, כשמחירי הנדל"ן בסין וברחבי העולם היו למעשה בנפילה חופשית, הבנק הטיל פצצה: בהודעה לרשות לניירות ערך הודיע הבנק כי פיטר בכיר מחטיבת הנדל"ן של הבנק בסין לאחר שנחשפו עדויות לכך שהוא שיחד עובדי ממשל סיניים.

הבכיר, גרת' פיטרסון, היה כוכב בתחומו – סגירת עסקות נדל"ן – והוא הפך לדמות רבת השפעה בעולם ההשקעות בשנחאי – כך אמרו אנשים המקורבים לחקירה. המפקח שלו, מנהל חטיבת השקעות נדל"ן העולמית, יצא לחופשה אדמיניסטרטיווית.

לפי ההאשמות, פיטרסון סגר מספר עסקות נדל"ן על ידי הצעת תשלום מזומן או מתן מתנות לבכירים סיניים. בחלק מהעסקות שותפיו היו בכירים מקרנות השקעה ממשלתיות. כתב העת "שנחאי סקיוריטיז דיילי" דיווח כי סין חוקרת מספר עסקות של מורגן סטנלי בעיר. בין העסקות נמצאות רכישה של 30% מפרוייקט אתר נופש על ידי מורגן סטנלי מחברת הפיתוח Agile Property.

מורגן סטנלי סירב להגיב לשאלה האם סין חוקרת את מעשי השוחד לכאורה של פיטרסון, או האם סין חוקרת את עסקת פרוייקט אתר הנופש. עבור מורגן סטנלי, אשר מנהל את אחת מקרנות ההשקעה בנדל"ן הגדולות בעולם, זהו כתם שחור במוניטין.

השגשוג הכלכלי בסין הביא לצמיחה חזקה בשוק הנדל"ן המקומי במהלך חמש השנים האחרונות. למעלה מתריסר בנקים וחברות השקעה פרטיות נהרו לשוק זה, והשקיעו מיליארדי דולרים בחברות פיתוח ובניה ובפרויקטים.

מורגן סטנלי היה הראשון להיכנס לשוק זה. הבנק האמריקאי השקיע מיליוני דולרים בפרויקטים כבר בשנת 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully