וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מציגה את הפולו החדשה וסקודה מציגה רכב שטח חדש

דניאל שמיל

3.3.2009 / 9:39

הפולו החדשה מיועדת להיות חסכונית ובטוחה יותר מקודמתה; לפי העיצוב - קל להתבלבל עם הגולף


פולקסווגן חושפת הבוקר, בתערוכת ז'נווה שפתחה את שעריה, את הדור החדש של המכונית הקטנה שלה –פולו. חיצונית, לפולו החדשה דמיון רב לגולף הגדולה יותר, וגם בתוך המכונית תתקשו לאתר הבדלים בין המכוניות.



מתחת לפני השטח מוצאים הרבה טכנולוגיה מעניינת כמו תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית (כמו באיביזה), מנוע בנזין עם הגדשת טורבו והזרקה ישירה המחלץ 105 כ"ס מנפח של 1.2 ליטר בלבד (לאיביזה מנוע בהספק דומה, מנפח של 1.6 ליטר).

המכונית מיועדת להיות חסכונית יותר, גם בזכות משקל שהופחת ב-7.5% לעומת הדגם הקודם (על אף מימדים שגדלו מעט). לפי פולקסווגן, צריכת הדלק של גרסת ה-1.2 היא 18 ק"מ לליטר.

המכונית מתוכננת לקבל חמישה כוכבים במבחני EuroNCAP וכוללת שלל כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מותחני חגורות ומנגנון המגביל את לחץ החגורה. השיווק באירופה יתחיל ביוני הקרוב, ומעט אחר כך צפויה הפולו החדשה להגיע גם לישראל. אפשר להניח שהמחיר יהיה גבוה יותר מזה של סיאט איביזה וסקודה פאביה המקבילות.



הבשורה של סקודה בז'נווה היא יטי, רכב שטח קטן ושימושי. השם Yeti נלקח מאיש השלג האגדי שחי, כביכול, בהרי ההימלאיה .ההביטאט של הגרסה המוטורית של ה-יטי הוא סגמנט שצפוי לצבור תאוצה בעתיד - רכבי שטח קטנים ובה מתמודדים כבר טויוטה אורבן קרוזר ודייהטסו טריוס. עם אורך של 420 ס"מ, הייטי לא ארוכה יותר מפולקסווגן גולף.

המכונית החדשה אמורה להציע גם שימושיות רבה ומאפשרת שטח אחסנה של 1,760 ליטר, עם קיפול המושבים האחוריים. סקודה תציע מגוון מנועי בנזין ודיזל, כאשר גרסת הבנזין הבכירה תצויד במנוע 1.8 מוגדש טורבו עם 158 כ"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully