וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב עלתה בסיום

יובל מעוז

3.3.2009 / 16:30

לקראת אחר הצהריים הבורסה שינתה כיוון בהתאם לפתיחה החיובית מעבר לים: המעו"ף ננעל בעליה של 0.5% ופועלים איבדה 0.4%

יום המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים, על רקע הפתיחה החיובית בוול סטריט. זאת, לאחר שרוב שעות היום תל אביב נסחרה בירידות, בהמשך למכירת החיסול שהיתה אתמול מעבר לים.

המעו"ף התחזק ב-0.5%, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.3% ואילו מדד הנדל"ן ננעל בעליה של 2%. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

במניות הבנקים מגמה מעורבת, כאשר לאומי עלתה בכ-1.3% ואילו פועלים איבדה כ-0.4%. אלביט הדמיה סיימה בעליה של כ-1.8%, למרות הורדת הדירוג של מעלות. המלט איבדה כ-9% בעקבות אזהרת הרווח.

מחיר הנפט צלל אתמול ב-10.5% ל-40.15 דולר לחבית, על רקע הירידות החדות בבורסות בעולם, התחזקות הדולר וההערכות כי אופ"ק לא יפחית את תפוקת הנפט בפגישה הקרובה של נציגיו.

נתוני המיתון ממשיכים להגיע למשק ולהדגיש את חומרתו. במהלך פברואר חל גידול של כ-60% בתביעות לדמי אבטלה שמגיעות לביטוח לאומי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ביטוח לאומי מדווח היום על כ-19,800 תביעות חדשות לדמי אבטלה שהוגשו לסניפיו - מספר שיא של תביעות לדמי אבטלה בחודש אחד בשנים האחרונות.

מניות הבנקים היוו את מוקד העניין אתמול לאחר שחברת הדירוג מעלות הורידה את דירוג שטרי ההון של בנק הפועלים. בבנק פירסמו אתמול לקראת סיום המסחר הודעה לפיה, "אם וככל שיידרש", בכוונתו להקדים את התשלום בגין שטרי ההון המורכבים בסך 80 מיליון שקל.

טבע ירדה אתמול בוול סטריט ב-2.5% ותפתח את יום המסחר בפער שלילי של 0.5%.

מניות הדשנים והאשלג נפלו אתמול בשיעור חד בוול סטריט. פוטאש איבדה 11.2%, מוזאיק ירדה ב-12.5% ואגריום נפלה ב-14.3%.

מדד הנדל"ן איבד אתמול 1.5%. בלטה בירידות מניית אפריקה ישראל. החברה, שבשליטת לב לבייב, ביצעה במהלך החודשים האחרונים רכישה עצמית של ניירות ערך מסחריים בהיקף של כ-450 מיליון שקל.

חברת הדירוג מעלות הורידה את דירוגה של אלביט הדמיה בדרגה אחת ל-A עם אופק יציב.

בדומה למניות קטנות נוספות שזכו לאחרונה בעסקאות שהקפיצו את מניותיהן בעשרות אחוזים, כמו עשות אשקלון, לודן והתכוף, עלתה אתמול מניית נקסטקום בשיעור חד של 33% לאחר הודעה על עסקה גדולה עבורה. החברה חתמה על הסכם לביצוע עבודות תשתית במערב אפריקה בהיקף של כ-9 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully