וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הורדת הדירוג של S&P לפועלים עשויה להבריח משקיעים ולהחליש את השקל

TheMarker

3.3.2009 / 10:20

בנק הפועלים הוא הבנק בעל הנכסים הגדולים ביותר בישראל



השטר הירוק נסק מעלה ביום שני לשיא של שלוש שנים כנגד סל המטבעות המובילים, זאת על רקע חדשות קודרות מהסקטור הפיננסי. משבר האשראי העולמי התמשך הביא למצב שבו תאגיד AIG זקוק מזומן בפעם השלישית בשל קשיי הנזילות והפסדי ענק במהלך החצי השנה האחרונה. ממשלת ארה"ב הזרימה כ 30 מיליארד דולר אמש והגדילה את החזקותיה בחברה, התוצאה הייתה נפילות של 4% בממוצע במניות בוול סטריט. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.2580 אל מול היורו, סביב רמות של 1.4050 אל מול הליש"ט וסביב הרמות של 97.35 אל מול היין בשעה 21:25 (GMT).



בכירי האיחוד האירופאי מתכננים הזרמת הון משמעותית של כ-25 מיליארד יורו לחברות הפיננסיות במזרח אירופה והמדינות הסובייטיות לשעבר. בנוסף, HSBC הבנק הגדול בבריטניה הנפיק מניות חדשות לגיוס הון של 17.7 מיליארד דולר בכדי לכסות על ירידה ברווחים של יותר מ-50% בשנת 2008 והנכסים הרעילים אשר בבעלותה כל זאת בכדי להביא ליותר נזילות בחברה. נתונים אלו לצד המצב בוול סטריט הביאו לירידות קשות במדדים המובילים באירופה, הסלידה לסיכון גדלה ועמה ירדו גם הביקושים ליורו וליש"ט.



יחד עם זאת, נתוני מדד מנהלי הרכש רשמו עליה ניכרת לרמה של 35.8 נקודות וגברו על הצפי המר של 34.0 נקודות. הנתון לא נתן השלכתו על השווקים במסחר ניירות הערך הגלובלי, כאשר המסחר הוכתב על ידי הזרמות כספים ושליטה של ממשלת ארה"ב ב-AIG ובסיטי גרופ ביחד עם החשש להלאמות תאגידי ענק בארה"ב. המשקיעים החלו בקניות מאסיביות של השטר הירוק כמפלט בטוח לאי הוודאות בשווקים הפיננסיים.



היום עיני המשקיעים יהיו נשואות למערב כאשר עדותו של ברננקי, נגיד הפדרל רזרב בפני הסנאט לוועידת התקציב בוואשינגטון תתקיים היום בשעה 15:00 (GMT). בנוסף על כך, תשומת לב רבה תתמקד בהחלטת הבנקים המרכזיים באוסטרליה ובקנדה כשנגידים שלהם צפויים לקצץ בריבית לטווח קצר ב-0.25% ו-0.5% בהתאמה בכדי לתמוך במשק המקומי.



בזירה המקומית



דולר - שקל: הדולר האמריקאי נתן את הטון גם כלפי השטר המקומי והתחזק כחצי אחוז לאחר מסחר תנודתי אמש אך לא לפני שהצמד נסחר מעל הרמות של 4.23. יתר על כן, ירידה בדירוג האשראי של בנק הפועלים על ידי סוכנות הדירוג S&P הוסיפה לסנטימנט השלילי כלפי השקל והעידה על קשיים פיננסים בתאגידים המקומיים.



נזכיר, המשקיעים מייחסים חשיבות רבה להחלטה זו בשל היותו של בנק הפועלים הגדול ביותר במונחים של נכסים. המטבע המקומי עשוי להמשיך להיחלש כשרמת ההתנגדות הראשונה עומדת על 4.233 עם יעד ראשון לרמה של 4.2640.



זהב



החוזה על הזהב השיל כוחו אמש וירד ביותר מאחוז וחצי. הביקושים לתכשיטים הולכים וקטנים בעולם והפחד להמשך מגמה זו גבר ביום שני עקב הדאגה לסקטור הבנקאי ומכירות החיסול בשוק המניות העולמי, בהלת המשקיעים מגדילה את הביקושים למזומן והמפלט הבטוח הוא השטר הירוק.



מבחינה טכנית המשך המגמה הדובית עשויה לבחון רמת תמיכה של 921.80 דולר לאונקיה כאשר היעד הוא 913 דולר לאונקיה בטווח המיידי. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 926.50 דולר לאונקיה.



נפט



החוזה העתידי על הזהב השחור ביצע צניחה חופשית אמש וצלל ב-10% או ב-4.6 דולר המשקיעים מכרו את אחזקותיהם בנפט לאור התדרדרות בכלכלה העולמית כשהמשבר הפיננסי מתרחב בזירה הגלובלית, כשמכירות מאסיביות בשוק המניות מושכות את מחירי הנפט מטה לאור החשש כי הביקושים לאנרגיה יקטנו.



נציין, שב-15 למארס צפוי אופ"ק צפוי לכנס ישיבה בוינה, כאשר אירן, עיראק, אלג'יריה וונצואלה מדברים על קיצוץ אפשרי בתפוקת הנפט היומית בניסיון לווסת את מחירו מעלה. יחד עם זאת, עד כה לא ראינו השפעה מהותית על מחירי הנפט בהחלטות אופ"ק אחרונות כשהשוק מתמקד בצמיחה העולמית. הדהירה לדולר לאור המצב העגום בשווקים מוסיפה ללחץ המכירות של הנפט. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר סביב רמות של 40 דולר לחבית.



הכותב רודיאן רחנייב הוא אנליסט מט"ח בכיר בפינוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully