וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתעשיית התיירות מקווים שהאפיפיור יאושש את התיירות הנכנסת; הצפי: 40 אלף תיירים

עירית רוזנבלום

3.3.2009 / 10:26

גורמים בענף: "מצפים להכנסה של כ-60 מיליון דולר לענף"



בדומה לשנת 2000, שביקורו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני בחודש מארס הקפיץ את ענף התיירות בישראל מדרגה, כך מקווים שביקורו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 יאושש את התיירות לישראל. בדגש על תקופה בה ניזוקה התיירות בשל המשבר הכלכלי ומבצע עופרת יצוקה.



יש להזכיר כי בשנת 2000 הגיעו בסופו של דבר רק 2.7 מיליון תיירים בגלל פרוץ האינתיפאדה השנייה בחודש ספטמבר.



לדברי פול מילויצקי, מנכ"ל מלון ריג'נסי ועד לאחרונה יו"ר התאחדות המלונות בירושלים, הצפי הוא כי בשבוע הביקור בישראל, יגיעו כ-40 אלף תיירים וצליינים נוצרים, שיביאו להכנסה של כ-60 מיליון דולר לענף.



עוד מוסיף מילויצקי שכבר כיום כל 6,700 החדרים בבתי המלון בירושלים משוריינים ותפוסים לשבוע של ה-15-8 מאי עם הגעתו של האפיפיור, והצפי שגם מלונות באזורי ים המלח, פרוורי ירושלים, נצרת, טבריה ות"א יהיו בתפוסה מלאה.



בימים האחרונים הודיע הוותיקן כי המיסה שיישא האפיפיור בישראל בעת הביקור תתקיים בנצרת ולא בחיפה. לדברי טארק שחאדה, מנכ"ל עמותת התיירות בנצרת, ההצהרה הרשמית על מועד ביקורו של האפיפיור ניתנה רק לפני כשבועיים-שלושה "אנשים מחכים לביקור הזה. עכשיו נתחיל לראות מה ההילה שתהיה סביבו והעניין יתחיל לתפוס תאוצה", הוא אומר, "במלונות בנצרת ובסביבה כבר יש הזמנות".



אלא שמאז שנת 2000 כמעט שלא נוספו חדרי מלון בנצרת ומתוך כ-1,700 חדרים פועלים רק כ-1.400, כולל במנזרים ובצימרים. 100 חדרים במלון פלאזה הושכרו למינהל מקרקעי ישראל ומלון גני נצרת לא פעיל.



בועז וקסמן, יו"ר קבוצת אופיר טורס, מעריך שביקור האפיפיור יוריד מהכותרות את הקסאמים והמצב הביטחוני בישראל, כמו גם ישכיח מליבם של נוצרים אדוקים את המצב הכלכלי הקשה, "והם לא יחסכו משאבים ויצטרפו לביקור הכס הקדוש בארץ הקודש".



לדברי אבי אלה, מנכ"ל רשת מלונות קיסר פרימייר ולשעבר נשיא התאחדות המלונות בישראל, אם מדינת ישראל תדע למנף את ביקור האפיפיור למיליארד המאמינים הקתוליים בעולם, יגיעו במחצית השנייה של 2009 לישראל עוד מאות אלפי תיירים נוצריים. "ביקור האפיפיור בישראל הוא אירוע מכונן והינו מהלך תדמיתי שיווקי ממדרגה ראשונה למדינת ישראל, במיוחד לאור המצב התדמיתי העכשווי של ישראל בעולם. האפיפיור יכול לתת גושפנקא שהכול בסדר בישראל, וישראל הינה יעד תיירותי מומלץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully