וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלשל כדי לשלשל

3.3.2009 / 13:04

חברת ריאנאייר הבריטית הודיעה, כי תחייב את נוסעיה בליש"ט עבור כל ביקור בשירותים. רוזנטל חושב שזה רעיון נפלא ומציע דרכים כדי להתמודד עם המצב בגבורה

בכל פעם שאתה חושב שראית הכל, מגיע משהו שמפתיע אותך יותר, בעיקר בתקופה הזו של משבר כלכלי. חברות מחפשות פיתרונות יצירתיים כדי לצאת מהברוך ולספוג כמה שפחות. הנה, קחו את חברת התעופה הבריטית "ריאנאייר", שהודיעה, כי היא מתכוונת לגבות מנוסעיה סכום של ליש"ט אחד (בערך 5.5 שקלים) עבור שימוש בשירותי המטוס.

התירוץ הרשמי של החברה הוא הרצון לשמור על מחירי טיסה נמוכים, ולשם כך חושבים בחברה להתקין חריץ שלתוכו תצטרכו להכניס מטבע של ליש"ט כדי שדלת השירותים תיפתח. אני מציע להם סיסמה לקמפיין ההשקה: "שלשל כדי לשלשל".

על פניו, הרעיון נשמע מאוד מקומם, שהרי גם כך התחילו לגבות מאיתנו כסף על אלכוהול, מצרך (חיוני ביותר) שהיה נהוג לחלקו בחינם עד לא מכבר. כשחושבים על זה לעומק, מדובר בפיתרון לא רק יצירתי אלא יעיל אפילו לנוסעים. מי מכם לא הלך לשירותים, רגע אחרי שהאם שטסה לברוקלין עם 12 בניה הצווחנים סיימה לחתל אותם? הלא מדובר בחוויה לא נעימה במיוחד. אני משוכנע שליש"ט לכל ילד, או אפילו שניים, יגרום לה להרהר שנית.

מלבד זאת, יש כאן אפשרות לסאדיזם צרוף. נגיד שנתקעתם במושב האמצעי כי סוכן הנסיעות האידיוט שלכם שכח לארגן לכם מקום מסודר. ונגיד ששכנכם שליד החלון לא מרגיש ממש טוב, בלשון המעטה. בצר לו הוא הולך וחוזר, עד שנגמרים לו המטבעות. כאן הוא פונה אליכם ושואל במתק שפתיים: "אדוני/גבירתי, כלום יש בידיך המטבע על מנת שאוכל לרוקן את נפשי הזכה בחדר הנוחיות?". כן, כן, זה מה שהוא אומר, במלים האלה. ואתם, במלים שלכם אומרים לו בקצרה "לא" ורואים אותו סובל ומשתנק למרות כיסכם התפוח. אוי, העונג, האושר העילאי. מצד שני, זכרו, הוא עדיין יושב לידכם. אולי בכל זאת כדאי לעשות לו את הטובה הזו.

עכשיו אני בטוח שאתם כבר לא מרגישים כל כך רע עם הרעיון הזה של "ריאנאייר". אני שמח שהשתכנעתם. זה הזמן לחשב כמה זה היה עולה לנו אם, למשל, הייתה גם אל על מיישמת את הרעיון, לפי מפתח של 5.5 שקלים לגיחה. לשם כך צריך להסתכל על מספר משתנים: אורך הטיסה, כיסי האוויר והאוכל במטוס. הבה ונניח שהטיסה היא טרנס-אטלנטית מישראל לארצות הברית ובמטוס מגישים שתי ארוחות חמות – האחת של חביתה, סלט וחמאה בצד והשנייה הכוללת שניצל מכובס ותפוחי אדמה בסירופ (רפאפן נגד שיעול) . הטייסים הם מוטק'ה, שידוע בברקסים שלו בכל פעם שהוא רואה שחף ואהרל'ה, שאף פעם לא באמת ידע להנחית את המטוס על כל ארבעת הגלגלים. הנה פיתרון למשוואה.

- 12 שעות טיסה, ארבע גיחות לשירותים – 22 שקל

- חמישה שחפים בדרך, עוד חמש גיחות – 27.5 שקל

- ארוחת בוקר (חביתה וכו'), עוד ארבע גיחות – 22 שקל

- ארוחת ערב (שניצל מכובס ותפוח אדמה בסירופ), עוד 10 גיחות – 55 שקל

- נחיתה, עוד גיחה (כבדה, אחת כזו של פעמיים) – 11 שקל

- אשפוז במחלקת טיפול נמרץ בניו יורק בגלל הארוחות (בעיקר השניצל) – 20 אלף שקל ליום (שלושה ימים מינימום) אם אין ביטוח, השתתפות עצמית אם יש.

סך הכל: 137.5 שקלים על השירותים, 60 אלף שקל על האשפוז.

מסקנה: תביאו אוכל מהבית, אם אפשר גם טייס צמוד ותקוו לטוב. אבל היי, זה בכל מקרה מה שאתם אמורים לבצע בטיסות ולא עושים, אז מה בעצם נשתנה פה? בקיצור, מדובר במחאת חינם של האזרח הקטן, ששוב בטוח שדופקים אותו במקום להסתכל על חצי הכוס המלאה. ב"ריאנאייר" עושים מהלך נבון, וכעת נותר רק לחכות לרעיונות המקוריים הבאים. אני יודע עם מי אני טס בפעם הבאה. ואתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully