וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפטו השני של חודורקובסקי עם אישומים חדשים על מעילה והלבנת כספים במיליארדי דולרים

סוכנויות הידיעות

3.3.2009 / 13:23

נבזלין, שותפו לשעבר של חודורקובסקי: כל עוד פוטין בשלטון הוא יפעל להשאיר את חודורקובסקי בכלא



משפטו החדש של מיכאיל חודורקובסקי, לשעבר האדם העשיר ברוסיה, נפתח במוסקווה היום. חודורקובסקי, לשעבר מנכ"ל ענקית הנפט יוקוס, שהורשע בעבירות מס, מרצה מאז 2005 עונש מאסר של שמונה שנים. אם יורשע בסעיפים החדשים, יוארך מאסרו. חודורקובסקי נחשב לקורבן של מהלכים פוליטיים של הקרמלין, בראשותו של הנשיא לשעבר ורה"מ היום ולדימיר פוטין, לתפוס את השליטה בחברת הנפט יוקוס, שנכסיה אכן נמצאים היום ברשות המדינה.



האישומים החדשים נגד חודורקובסקי ושותפו לשעבר ביוקוס, פלטון לבדב, הכלוא עימו באותו כלא בסיביר, כוללים מעילה של 800 מיליארד רובל מנכסי יוקוס והלבנת 500 מיליארד רובל בין 1998 ל-2003. חודורקובסקי, באמצעות עורך דינו, הכחיש את האישומים.

"אין לנו שום אשליות לגבי המשפט החדש", אמר ליאוניד נבזלין, איש העסקים הרוסי-ישראלי ושותפו לשעבר ביוקוס של חודורקובסקי. "כל עוד פוטין ואנשיו שולטים בקרמלין, הם יעשו הכל כדי להשאיר את חודורקובסקי בכלא זמן רב ככל הניתן. כמו במשפט הקודם, גם הפעם האישומים נגד חודורקובסקי מגוחכים והסוף ידוע מראש. למרות שחודורקובסקי נמצא בכלא כבר מעל 5 שנים, קליקת הקגב של פוטין ממשיכה לראות בו אויב פוליטי המסכן את מעמדם בשלטון, ולכן ככל שמועד שחרורו הולך וקרב ממציאים פוטין ואנשיו כל תכסיס אפשרי כדי להמשיך ולהשאיר אותו מאחורי סורג ובריח". שותף לשעבר נוסף של חודורקובסקי, פלטון לבדב, הורשע גם הוא באותו משפט ב-2005 ונגזרו עליו תשע שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully