וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר על המ-לט: סגירת הפעילות ביפאן תגרום לחברה הפסד נקי של כ-10 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008

TheMarker

3.3.2009 / 14:58

הפעילות של החברה ביפאן החלה לפני ארבע שנים, עת רכשה החברה את חטיבת השסתומים לפעילות התעשייה הסמיקונדקטור תמורת כ-2 מיליון דולר, מידיה של ממוטוימה היפאנית



בעקבות ההודעה שפרסמה הבוקר המ-לט, בדבר סגירת פעילות הייצור של חברת הבת ביפאן, מעריך היום אנליסט לידר שוקי הון, יואב בורגן, כי ההחלטה תביא לכך שהמ-לט תציג הפסד נקי של כ-10 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008.



לדברי בורגן "הפסד אשר נובע בעיקרו מהפרשות שתרשום המ-לט בגין ירידת ערך נכסי חברת הבת ביפאן. בעקבות זאת, שנת 2008 בכללותה צפויה להסתיים מבחינתה של המ-לט בהפסד נקי של כ-6 מיליון דולר". בבית ההשקעות מעניקים למניית החברה המלצת 'תשואת שוק'.



הרקע אותו סיפקה המ-לט, העוסקת בייצור ושיווק של מחברים, ברזים ושסתומים לתעשייה, הוא המשבר הכלכלי העמוק ביפאן בחודשים האחרונים אשר הביא להתכווצות במכירות הקיימות והצפויות של חברת הבת היפאנית. הפעילות של החברה ביפאן החלה לפני ארבע שנים, עת רכשה החברה את חטיבת השסתומים לפעילות התעשייה הסמיקונדקטור תמורת כ-2 מיליון דולר, מידיה של ממוטוימה היפאנית.



לדברי בורגן "בנטרול ההפרשות האלו, המ-לט היתה אמורה על פי התחזיות להציג רווח נקי מזערי של כ-300 אלף דולר, על מחזור רבעוני של כ-20.5 מיליון דולר". בנוסף לכך מעריך בורגן כי, סגירת פעילות הייצור ביפאן צפויה גם לפגוע בתוצאות הרבעון הראשון של 2009, בדמות הוצאות חד-פעמיות נוספות המוערכות בכ-2 מיליון דולר.



להערכת בורגן, התחזיות באשר להתאוששות הצפויה בסגמנט המוצרים האולטרה-נקיים של המ-לט (28% מסך מכירות הרבעון השלישי) הן עגומות למדי. "אין מקום לצפות להתאוששות מהותית במהלך השנה הקרובה" מסכם בורגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully