וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו גור, מנכ"ל ווקלטק: החברה בוחנת הזדמנויות לרכישת חברות

ניר צליק

3.3.2009 / 15:37

ווקלטק סיימה את שנת 2008 עם הכנסות של 6.1 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת שנת 2007


, חלוצת תחום ה-VOIP שהגיעה לשווי של מאות מיליוני דולרים, ונסחרת כעת במחיר של 2.7 מיליון דולר, פחות משווי המזומן של החברה, גייסה לפני מספר חודשים את עידו גור לתפקיד מנכ"ל החברה. גור, יוצא ECI, אופטימי בנוגע לעתיד החברה על אף מצבה הנוכחי ואומר כי "אנחנו נגיע לאיזון תוך כדי גידול".

ווקלטק סיימה את שנת 2008 עם הכנסות של 6.1 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת שנת 2007. שולי הרווח הגולמי של החברה עמד על 3.2 מיליון דולר ביחס לרווח גולמי של 2.4 מיליון דולר בשנת 2007. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 9.4 מיליון דולר ביחס להפסד נקי של 7 מיליון דולר בשנת 2007. עם זאת חלק נכבד מהכנסות החברה נבע לאו דווקא מביצועיה של החברה בשנת 2008 אלא ממכירות פטנטים, כך שהחברה רשמה הכנסות של כ-14.9 מיליון דולר ממכירתם.

מכירת הפטנטים היתה בין הסיבות להגעתו של החברה, "השילוב של התמיכה שקיבלתי מאילן רוזן, יו"ר הדירקטוריון, והכסף ממכירת הפטנטים, גרמו לי לבחור בחברה. יש פה אתגר מדהים - היכולת לקחת חברה ולהביא אותה להצלחה היא אתגר גדול".

בנוסף, במקביל לפרסום דו"חות הודיעה החברה על רכישת חלקה של סיסקו בחברה. ווקלטק רכשה כ-1,673,549 מהמניות המהווים כ-22.7% מהון המניות המונפק של החברה, במחיר של 40 סנט למניה ובסכום כולל של כ-669 אלף דולר. כאשר עסקת רכישת המניות מסיסקו תמומן מהמשאבים הפנימיים של החברה.

עידו גור, מנכ"ל החברה, אמר כי "אנחנו מאמינים שזה מחיר מצוין, והקנייה מראה על האמון שהדירקטוריון נותן בי". בנוגע לשאלה האם החברה שוקלת להפוך לפרטית לאור מחיר השוק שלה, אומר גור כי "אנחנו עדיין רואים יתרון בלהיות חברה ציבורית".

גור, שהצטרף לחברה בספטמבר 2007, מספר כי למרות מצבה של החברה, הוא מרגיש כי הוא "מצא חברה טובה", והרגיש כמו "מנתח שמקלף את השכבות ומוצא יהלומים". בין החוזקים של החברה הוא מונה את כוחו של המותג, הצוות המקצועי שלה והקשרים עם הלקוחות. על פי גור, לקוח שקונה את מוצרי החברה נשאר עם ווקלטק.

עם זאת, מבחינת ההנהלה בחר גור למנות לחברה סמנכ"ל כספים חדש, שוקה דינור, שעבד עימו ב-ECI בחטיפה האופטית, והיה שותף למהפך בפלאפון בהובלת יעקב גלברד. בנוסף, החליף גור את סמנכ"ל הפיתוח ומינה לתפקיד את יואב מלמד. תוך כדי החלפת סמנכ"ל הפיתוח, העבירה החברה משאבים לאוקראינה. כיום צוות הפיתוח של החברה מונה 33 אנשים, מהם 17 באוקראינה. בסך הכל החברה מונה 63 איש. אך גור מדגיש כי "לב הפיתוח והנהלתו תשאר תמיד בארץ".

בנוסף, גור אינו חושש לגורלה של החברה כתוצאה מהמשבר ורואה במשבר הזדמנות לגדילה. "המשבר הקשה גורם ללקוחות להחליף ספקים, וזה נותן לנו הזדמנות". גור חוזה כי עיקר הצמיחה של החברה ב-2009 תגיע מאפריקה ורוסיה. אך מודה כי החברה מרגישה את סימני ההאטה ברוסיה. בנוסף, בעקבות הצמיחה שרשמה החברה בקופת המזומנים שלה - בעקבות מכירת הפטנטים - מספר גור כי הוא בהחלט "מסתכל על גידול לא אורגני לחברה. יש היום בארץ הזדמנויות לא רעות, והיום הכסף הוא המלך".

ווקלטק, שמחיר המניה שלה עמד בתום המסחר ביום שישי על 37 סנט, היתה כבר בדרך לאיחוד מניות כדי להימנע ממחיקה מהנסדא"ק. אולם המשבר הציל את החברה כמו חברות ישראליות נוספות. נאסד"ק החליטה להימנע ממחיקת חברות הנסחרות מתחת לדולר, בניגוד לתקנון הבורסה, לפחות עד אפריל.

גור אינו מתחמק ממצבה של מניית החברה ואומר כי כרגע לפחות, המחיר "משקף את מצב החברה הנוכחי", אך הוא מוסיף ואומר לגבי העתיד כי "נעשה את הכל כדי שב-2009 נשפר את ביצועי החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully