וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכיין של ארומה ת"א בתביעה נגדה: ארומה ת"א מעמידה את עצמה במצב של ניגוד אינטרסים אל מול זכייניה

עדי דברת

3.3.2009 / 16:04

רונן בן גאון: רשת ארומה מנסה להשתלט על הסניף בו השקעתי מיליוני שקלים על מנת להעבירו לזכיין אחר



"ארומה תל אביב מעמידה את עצמה במצב של ניגוד אינטרסים אל מול זכייניה כאשר כל מטרתה היא להעשיר את קופתה תוך התעלמות מוחלטת ממצוקות הזכיינים" – כך טוען זכיין של ארומה תל אביב בתביעה שהוגשה היום לבית המשפט השלום בתל אביב והגיעה לידי TheMarker.



בתביעה טוענת חברת גאון בר קפה בע"מ, שבשליטת רונן בן גאון, המפעילה בזכיינות את סניף ארומה תל אביב במרכז G מיקדו סנטר בתל ברוך, כי "ברשלנות, פזיזות בתחילה ובכוחניות חסרת מעצורים, רצופת מזימות בהמשך", הביאו ארומה תל אביב את החברה, שרכשה לפני כשנתיים את הזיכיון והשקיעה בו מעל לשני מיליון שקל, למצב של הפסדי עתק כאשר קיימת סכנה מוחשית כי כל השקעתה תרד לטימיון.



התביעה, בסכום של מיליון שקל, מגיעה בהמשך להמרצת פתיחה שהגישה ארומה תל אביב נגד החברה לפני כשבוע, בה התבקשה החברה כי יופסק השימוש בסימן המסחרי 'ארומה' בסניף, בין היתר בשל חוב נטען בגובה של 130 אלף שקל.



בתגובה, הגישה חברת גאון בר קפה את כתב התביעה וכן המרצת פתיחה כנגד המרכז 'מיקדו סנטר', בבקשה להחליף את בית הקפה המופעל על ידה ברשת בתי קפה אחרת.



בכתבי הטענות של הזכיין, אשר הוגשו ע"י עו"ד גיל ורגון, מועלות שורה של טענות נגד התנהלות רשת ארומה תל אביב ומר סהר שפע העומד בראשה, אשר הובילו, לטענת התובע, את הזכיין וסניפים נוספים להפסדים כלכליים.



כך, נטען כי "דווקא בעת משבר כלכלי אמורים היו הזכיינים של הנתבעת, אשר נתפסת כרשת בתי קפה עממית, להגביר את חלקן היחסי בשוק על חשבון רשתות הקפה היוקרתיות. נוכיח כי הירידה במחזורי הפעילות ברמת כל הזכיינים של הנתבעת גדולה בהרבה וחורגת מהירידה ברשתות הקפה האחרות. פער זה של ירידה בהכנסות מצביע על כשלים פנימיים של הנתבעת, אשר הם הגורמים להפסדי הזכיינים".



הזכיין טוען כי לרשת ארומה תל אביב אבדה הדרך, ובמקום לעזור ולטפח את זכייניה, החלה לראות בהם מקור להגדלת הכנסות תוך התעלמות ממצב הסניפים וכי רשת ארומה העמידה את עצמה בניגוד אינטרסים בולט מול הזכיינים באופן שמביא לקריסתם. כדוגמאות לכשלים של ארומה תל אביב מונה הזכיין, בין היתר, את הפרשייה בה קבע בימה"ש כי שפע פרסם דבר לשון הרע נגד עובדת 'כלמוביל' כשאמר לה "אני לבן ואת שחורה" – פרשייה אשר לדברי הזכיין גרמה לירידה במכירות הסניפים של הרשת – חרם הצרכנים בעקבות הפרשייה, צילומים מאחד הסניפים של הרשת ובהם צילומים של עכברים וחולדות במטבח הסניף בתוכנית 'שומר מסך' ועוד.



עוד נטען כי בעת האחרונה הוחלפו שלושה זכיינים של הרשת שלא הצליחו לעמוד בנטל התשלומים לארומה, וכי למעשה ארומה תל אביב משלשלת לכיסה סכומים נוספים בכל החלפה של זכיין כאמור.
בנוסף נטען כי במטרה להגדיל את הכנסותיה, חייבה ארומה תל אביב את הזכיינים לנקוט במבצעים מיוחדים ללקוחות הרשת, באופן שאולי מגדיל את מחזור המכירות ממנו נגזרות הכנסות ארומה, אולם פוגעים פגיעה קשה ברווחיות הסניפים באופן שמשמיד אותם בקשיים אל מול יכולתם לעמוד בהתחייבויות השוטפות.



התובע טוען כי יש לו זכות חוזית להחליף את רשת בתי הקפה תחתיה הוא פועל וכי מנגד, רשת ארומה תל אביב מנסה להשתלט על הסניף בו השקיע מיליוני שקלים על מנת להעבירו לזכיין אחר וליצור לעצמה רווח נוסף.



תגובת ארומה תל אביב לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully