וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת גנים חרדית פיטרה 16 גננות כי היו מבוגרות; בית הדין לעבודה ביטל את הפיטורים

חיים ביאור

3.3.2009 / 16:59

השופטת פסלה גם את הצעת הרשת לגננות לוותר על לפחות 13 שנות ותק במקום פיטורים



בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב ביטל בימים אלה את פיטוריהן של 16 עובדות שהועסקו במוסדות חינוך של אגודת ישראל. השופטת נטע רות קבעה כי העובדות, כולן גננות, פוטרו מחמת היותן מבוגרות יחסית ולכן פיטוריהן מבוטלים.



הגננות יוצגו על ידי עו"ד ענת שני. הן מועסקות ברשת גני הילדים של אגודת ישראל 25 שנה ויותר. גילן נע בין 49 ל-66. במאי 2003 קיבלו כל הגננות שצברו ותק של 25 שנה ויותר הודעות פיטורים מהנהלת הרשת. הגננות פנו להנהלה בבקשה לבטל את הפיטורים הנוגדים את חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אך פניותיהן לא זכו להתייחסות.



בהמשך הודיעה ההנהלה כי תאפשר להן לחזור לעבודתן בתנאי שהן יוותרו על כל שנות הוותק והזכויות הכספיות הנגזרות מהן, מעבר ל-12 שנות ותק. הגננות לא הסכימו להצעה, אך הביעו נכונות לקיים משא ומתן על הסדר במסגרתו הן יתרמו להבראת הרשת.



השופטת רות קבעה שפיטורי הגננות נעשו שלא כדין ואף לוקים בפגמים מהותיים, המצדיקים את החזרת הגננות לעבודתן. זאת, כיוון שהפיטורים נעשו ללא שימוע כדין וכיוון שהחלטת הרשת נגועה באפלייה פסולה מטעמי גיל. כך גם ההצעה להפחית בוותק של העובדות ולהעמידו על 12 שנה בלבד.



ביחס להצעת הרשת לקצץ בשכר הגננות, השופטת קבע כי "אי העמידה של רשת גני אגודת ישראל, כמוסד הנהנה מכספי הציבור, בתנאי המחייב הענקת תנאי שכר שווים לעובדיה, עלול לפגוע רשות בהשגת יעדי הרשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully