וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל בארה"ב משיק תוכנית להגברת הנזילות בשוק האשראי הצרכני בהיקף של טריליון דולר

סוכנויות הידיעות

3.3.2009 / 17:37

במסגרת TALF ירכוש הלוואות סטודנטים, רכב, כרטיסי אשראי ועסקים קטנים בעלי דירוג אשראי AAA



הבנק הפדרלי ומשרד האוצר בארה"ב הודיעו היום על השקת תוכנית לעידוד שוק האשראי לצרכנים, במסגרתה ירכוש הממשל הלוואות סטודנטים, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות כרטיסי אשראי והלוואות לעסקים קטנים המבוטחות על ידי הממשל בהיקף של עד טריליון דולר.



במסגרת תוכנית TALF, יתחיל הבנק הפדרלי, החל מה-25 במארס, להעניק הלוואות ראשונות, בסך 200 מיליארד דולר, לגופים המחזיקים בני"ע המגובים בהלוואות לעסקים קטנים, הלוואות לכרטיסי אשראי והלוואות לסטודנטים ולמימון רכישת רכב, אשר להם דירוג אשראי AAA.



התוכנית נועדה להגביר את הנזילות בשוק האשראי הצרכני, ולעודד את המוסדות המלווים לחדש את פעילות ההלוואות בתחום זה, נאמר בהודעה על התוכנית. הבנק הפדרלי מתכוון לבחון על בסיס חודשי את התקדמות יישום התוכנית.



הבנק הפדרלי תיכנן במקור להשיק את התוכנית בחודש פברואר, אולם בהמשך החליט לדחות את השקתה כדי לוודא שכל הנהלים החוקיים הנדרשים ליישומה בוצעו, אמר יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בעדותו בקונגרס בשבוע שעבר.



משרד האוצר האמריקאי ישתתף אף הוא במימון ההלוואות, והקציב לכך 20 מיליארד דולר מתוך תוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר (TARP).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully