וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תשווק את הקופקסון לשימוש בשלב מוקדם גם בארה"ב

שמואל שוסטר

3.3.2009 / 18:07

לפני כחודש אושר לחברה שיווק התרופה בשלב מוקדם גם באירופה


, ענקית התרופות הגנריות, קיבלה אישור מרשות התרופות האמריקאית (FDA) לשיווק הקופקסון לטיפול בשלב הראשוני של מחלת הטרשת הנפוצה. המשמעות: השימוש בתרופה יכלול מעתה גם טיפול בחולים הלוקים באירוע קליני ראשון (clinically isolated syndrome (CIS ומציגים תכונות הדמיה מגנטית (MRI) העשויות להעיד על טרשת נפוצה.

מרבית החולים בטרשת נפוצה, עד לכ-85% מהם, חווים בשלבים ראשוניים אירוע קליני מבודד העשוי להעיד על המחלה. לטענת החברה, מחקרים מדעיים מוכיחים כי טיפול מוקדם בחולים אלו עשוי למנוע או לעכב את הסיכון לפתח טרשת נפוצה.

בחודש שעבר קיבלה טבע אישור דומה מהסוכנות הרגולטורית לתרופות ולמוצרי בריאות (MHRA), שאישרה שימוש בתרופת הקופקסון כבר בשלב ראשוני שמצביע על אפשרות לקיום המחלה. עם קבלת האישור באירופה דיווחה החברה כי בקשה דומה להרחבת השימוש בקופקסון נבחנת על ידי רשות המזון והתרופות האמריקאית. כעת, כאמור, התקבל גם האישור בארה"ב.

מוקדם יותר היום הודיעה חברת פייזר - החברה הגדולה בעולם של תרופות מקור - כי חתמה על הסכם לרכישת 39 תרופות גנריות בארה"ב ו-20 תרופות באירופה מחברת אורובינדו ההודית. הסכם זה מרחיב את שיתוף הפעולה בין שתי החברות ביולי 2008 והתייחס לשווק 5 תרופות גנריות בארה"ב.

פייזר תשווק את התרופות, המיועדות לטיפול במחלות לב ומערכת העצבים, באמצעות החברה הבת גרינסטון. גרינסטון התמקדה עד עתה בשווק תרופות של פייזר שאיבדו את הגנת הפטנט במאמץ לשמר חלק מהערך הכספי שאבד לחברה האם לטובת החברות הגנריות. כחלק מההסכם, רכשה פייזר גם זכויות לשווק 12 תרופות אנטיביוטיות בהזרקה בארה"ב ובאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully