וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל בארה"ב ויתר על הגבלת שכר מנהלי חברות שישתתפו בתוכנית חדשה לעידוד שוק האשראי הצרכני

סוכנויות הידיעות

3.3.2009 / 22:58

השינוי במדיניות יחול על חברות שישתתפו בתוכנית TALF החדשה אך לא על חברות שקיבלו סיוע בתוכנית TARP



הבנק הפדרלי ומשרד האוצר בארה"ב ביטלו את ההגבלה על חבילות השכר של מנהלי חברות שישתתפו בתוכנית חדשה לעידוד שוק האשראי הצרכני בהיקף של טריליון דולר שהשיקו היום. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



ההגבלות על שכר הבכירים לא יחולו על חברות שישתתפו בתוכנית TALF, במסגרתה ירכוש הממשל האמריקאי הלוואות סטודנטים, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות כרטיסי אשראי והלוואות לעסקים קטנים המבוטחות על ידי הממשל, נכתב במסגרת מסמך שאלות ותשובות על התוכנית החדשה שפורסם היום באתר האינטרנט של הבנק הפדרלי של ניו יורק. זאת על רקע "רצון הממשל לעודד את השחקנים בשוק להמריץ את יצירת האשראי ועידוד חברות להשתתף בתוכנית".



השינוי במדינות הממשל בתחום הגבלת שכר בכירי חברות הפיננסית עשוי להצביע על כך שהממשל אינו מתכוון לדרוש הגבלות של שכר בכירים של חברות שישתתפו בתוכניות של הממשל, למעט חברות שקיבלו סיוע בהשקעות ישירות של הממשל במסגרת תוכנית החילוץ הפיננסית בסך 700 מיליארד דולר (TARP) שאושרה בשנה שעברה. עם זאת, הממשל טרם פירסם אלו הגבלות יוטלו על חברות שישתתפו בתוכנית TALF אשר יישומה יתחיל בהמשך החודש.



במסגרת תוכנית TALF, יתחיל הבנק הפדרלי החל מה-25 במארס, להעניק הלוואות ראשונות, בסך 200 מיליארד דולר, לגופים המחזיקים בני"ע המגובים בהלוואות לעסקים קטנים, הלוואות לכרטיסי אשראי והלוואות לסטודנטים ולמימון רכישת רכב, אשר להם דירוג אשראי AAA.



התוכנית נועדה להגביר את הנזילות בשוק האשראי הצרכני, ולעודד את המוסדות המלווים לחדש את פעילות ההלוואות בתחום זה, נאמר בהודעה על התוכנית.



הבנק הפדרלי תיכנן במקור להשיק את התוכנית בחודש פברואר, אולם בהמשך החליט לדחות את השקתה כדי לוודא שכל הנהלים החוקיים הנדרשים ליישומה בוצעו, אמר יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בעדותו בקונגרס בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully