וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת ז'נבה: טאטא מציגה את המכונית שתהיה הזולה ביותר באירופה

דניאל שמיל

4.3.2009 / 8:24

הפולו החדשה של פולקסווגן מיועדת להיות חסכונית יותר בדלק, בין השאר בזכות משקל שהופחת ב-7.5%


היצרנית ההודית טאטא מביאה לז'נבה את הגרסה האירופית והמסקרנת של המכונית שצפויה להיות הזולה ביותר באירופה ובישראל. מדובר בגרסה מאובזרת ומותאמת לאירופה של הנאנו הקטנה. בהודו היא צפויה לעלות כ-2,500 דולר, ובאירופה - כשיתחיל שיווקה ב-2011 - יהיה מחירה, כנראה, כפול. הגרסה האירופית מצויידת במנוע עם שלושה צילינדרים (במקום שניים בגרסה להודו), ממיר קטליטי, שתי כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות והגה כוח.

רטאן טאטא, יו"ר החברה ההודית, הבטיח במסיבת עיתונאים בז'נבה כי זו תהיה אחת המכוניות הזולות ביותר בשוק האירופי. תקינה אירופית תאפשר למכונית להימכר גם בישראל, ויש בכך כדי להסביר את החיזור הנמרץ של יבואניות שונות אחרי טאטא. כאשר תגיע הנאנו לישראל, היא תוכל להציע תחבורה בסיסית בפחות מ-40 אלף שקל.

פולקסווגן מציגה את הפולו החדשה

פולקסווגן חושפת הבוקר, בתערוכת ז'נבה שפתחה את שעריה, את הדור החדש של המכונית הקטנה שלה, פולו. חיצונית, לפולו החדשה דמיון רב לגולף הגדולה יותר, וגם בתוך המכונית תתקשו לאתר הבדלים בין המכוניות. מתחת לפני השטח תימצא הרבה טכנולוגיה מעניינת, כמו תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית (כמו באיביזה), מנוע בנזין עם הגדשת טורבו והזרקה ישירה המחלץ 105 כ"ס מנפח של 1.2 ליטר בלבד (לאיביזה מנוע בהספק דומה, מנפח של 1.6 ליטר). המכונית מיועדת להיות חסכונית יותר, גם בזכות משקל שהופחת ב-7.5% לעומת הדגם הקודם (על אף מימדים שגדלו מעט). לפי פולקסווגן, צריכת הדלק של גרסת ה-1.2 היא 18 ק"מ לליטר.

המכונית מתוכננת לקבל חמישה כוכבים במבחני EuroNCAP וכוללת שלל כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מותחני חגורות ומנגנון המגביל את לחץ החגורה. השיווק באירופה יתחיל ביוני הקרוב, ומעט אחר כך צפויה הפולו החדשה להגיע גם לישראל. אפשר להניח שהמחיר יהיה גבוה יותר מזה של סיאט איביזה וסקודה פאביה המקבילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully