וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: אין דבר שהכעיס אותי במשבר יותר מחילוצה של AIG; החברה התנהלה כמו קרן גידור

בלומברג

4.3.2009 / 8:42

"AIG ביצעה מספר עצום של הימורים חסרי אחריות, לא היה שום פיקוח רגולטורי, בגלל שהיתה פרצה בשיטה", אמר יו"ר הבנק הפדרלי לסנאט ■ שר האוצר טימותי גייתנר: "בגלל הסיכונים שהציגה AIG לכלכלה, הדבר האפקטיווי ביותר היה להבטיח שהחברה תוכל להתארגן מחדש במהלך הזמ



יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי אמר כי ענקית הביטוח AIG פעלה כמו קרן גידור, וכי חילוצה של AIG הכעיס אותו יותר מכל דבר אחר שקרה במהלך המשבר הפיננסי. "אם יש אפיזודה אחת ב-18 החודשים הללו שהכעיסה אותי יותר מכל - איני יכול לחשוב על אחרת מ-AIG", אמר ברננקי למחוקקים בוועדת התקציב של הסנאט בשימוע ביום שלישי. "AIG ניצלה פירצה ענקית במערכת הרגולציה, לא היה פיקוח על חטיבת המוצרים הפיננסיים. ביסודו של דבר, היתה זו קרן גידור המחוברת לחברת ביטוח גדולה ויציבה".



דבריו של ברננקי מצביעים על כוונה להקשיח את הפיקוח על חברות פיננסיות בעלות חשיבות, בעת שהנשיא ברק אובמה מתכנן להגיש תוך כמה שבועות הצעות חקיקה לרפורמה ברגולציה. ממשלת ארה"ב נאלצה להגדיל את מחויבותה למניעת התמוטטותה של AIG שלוש פעמים מאז ספטמבר, בהיקף כולל של 150 מיליארד דולר, לאחר שהחברה צברה את ההפסדים הגדולים ביותר בהיסטוריה של חברות בארה"ב.



"AIG ביצעה מספר עצום של הימורים חסרי אחריות, ספגה הפסדי ענק, לא היה שום פיקוח רגולטורי, בגלל שהיתה פירצה בשיטה", אמר ברננקי. בה בעת, "לפקידי הממשל לא היתה ברירה אלא לנסות ולייצב את המערכת" באמצעות סיוע לחברה. הסיוע הטרי שקיבלה AIG מסתכם ב-30 מיליארד דולר, והוכרז ביום שני.



ברננקי אמר כי לרגולטורים צריכה להיות הסמכות לאסור יצירת מוצרים פיננסיים חדשים שעלולים לערער את השווקים.



"AIG היא חברת ביטוח ענקית, מורכבת וגלובלית, המחוברת לבנק השקעות מסובך מאוד, קרן גידור שהורשתה להתנפח ללא כל פיקוח בוגר", אמר שר האוצר טימותי גייתנר ביום שלישי בעדותו בפני ועדת האמצעים והדרכים של בית הנבחרים. "בגלל הסיכונים שהציגה AIG לכלכלה, הדבר האפקטיווי ביותר היה להבטיח שהחברה תוכל להתארגן מחדש במהלך הזמן".



הפסדיה הרבעוניים של AIG התרחבו ל-61.7 מיליארד דולר, דיווחה AIG ביום שני. ההפסד השנתי שלה הסתכם ב-100 מיליארד דולר, ולפיכך ממשלת ארה"ב נאלצה להציע לה חבילת סיוע שכללה הזרמת הון, אשראי חדש וריבית נמוכה יותר על הלוואות קיימות, במטרה לאפשר את המשך פעילותה ולמנוע זעזוע חדש במערכת הפיננסית העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully