וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל בשוק: "הסנטימנט השלילי בבורסה מסרב להתפוגג - החדשות על מפעלים שנסגרים לא עושות טובות"

נתן שבע

4.3.2009 / 8:47

טבע בפער שלילי של 1.7%; עליות במניות הדשנים אתמול בארה"ב


מצב הרוח בשווקים ממשיך להיות רע וגם היום תתקשה הבורסה להתרומם לאור הירידות הקלות אמנם שנרשמו אתמול בארה"ב כשמנגד באסיה נרשמות עליות של עד 0.5%. הירידות בשבועיים האחרונים מאיימות לחסל כמעט את כל התושאה שעוד הניבו המדדים מתחילת השנה. מדד המעו"ף כבר גרע למשקיעים 2% מתחילת ינואר ואילו מדד ת"א 100 עדיין טיפס ב-2%.



"הסנטימנט השלילי מסרב להתפוגג גם אם יש כאלה שחושבים ומדברים על כך שכהגענו לתחתית אומר הבוקר פעיל בכיר בשוק המקומי, המשבר הולך ומתרחב גם לישראל ובסופו של דבר חדשות על מפעלים שנסגרים גם הם מכבידים על הסנטימנט. מניות הבנקים מתמחרות היום שפל של שנים, מה שעוד מראה עד כמה המצב לא טוב", הוא מוסיף.

המסחר בוול סטריט, שהתנהל אמש במהלך רוב היום בירידות, החל לנוע בין עליות לירידות כשעה לפני הנעילה בעקבות דבריו של אובמה, לפיהם המצב בשווקים מהווה הזדמנות קניה למניות, אך ננעל בסופו של דבר בירידות. נאסד"ק נחלש ב-0.1% ודאו ג’ונס איבד 0.5%.

מניות הדשנים בארה"ב נהנו אתמול מעליות לאחר הנפלות שחוו יום קודם מה שעשוי אולי לתמוך במניית כיל. פופטאש עלתה אתמול בכמעט 3%, מוסאיק עלתה ב-6.5% ואגריום קפצה ב-8.5%.

מניית טבע תפתח בפער שלילי של 1.7%. החברה קיבלה אתמול אישור מרשות התרופות האמריקאית (FDA) לשיווק הקופקסון לטיפול בשלב הראשוני של מחלת הטרשת הנפוצה. המשמעות: השימוש בתרופה יכלול מעתה גם טיפול בחולים הלוקים באירוע קליני ראשון.

מבין המניות הקטנות: מפעל ויטה פרי הגליל צפוי להירכש היום על ידי קבוצה בראשות חצי חינם שבשליטת זכי שלום לפי שווי של 105 מיליון שקל. אתמול זינקה מניית החברה בברוסה ב-225% לשווי של 30 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully