וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מבנק UBS יעיד בפני הקונגרס האמריקאי בפרשת העלמות המס

הדר תדמור

4.3.2009 / 9:27

ה-IRS מנסה להשיג שמותיהם של 52 אלף עשירים אמריקאים, בחשד שפתחו חשבון ב-UBS כדי להעלים מסים



בכיר מבנק UBS השוויצי יגיע היום לקונגרס האמריקאי כדי להעיד בפני הסנאט בנוגע לפרשת החשבונות שפתחו לקוחות אמריקאיים במטרה להעלים מס.



במאבק חוצה גבולות, לשכת המס בארה"ב (IRS) מנסה להשיג מבנק UBS שמותיהם של 52 אלף אמריקאים עשירים שפתחו את החשבונות, במטרה להעלים מסים מממשלת ארה"ב. הבנק גרס כי העברת השמות ל-IRS תפגע בחוקי הפרטיות ותסכן את רישיון הבנק להמשיך לפעול.



ממשלת שווייץ, המספקת בימים אלה תמיכה פיננסית לבנק UBS במאבקו בהפסדים מהמשבר העולמי, סירבה לשלוח נציג לסנאט, במחאה על תביעת ה-IRS נגד הבנק.



משרד המשפטים האמריקאי האשים לאחרונה את UBS בקשירת קשר להונאת רשויות המס בארה"ב בכך שסייע לעשרות אלפי אזרחים אמריקאים להסתיר את חשבונות הבנק שלהם בשווייץ מרשויות המס האמריקאיות. המשרד הוסיף כי יבטל את האישומים בתוך 18 חודשים במידה שהבנק השווייצי ישנה את נהליו וישתף פעולה עם התביעה בארה"ב.



UBS מצדו מאשים כעת את ממשלת ארה"ב בכך שהתעלמה מעקרון הסודיות - אחד העקרונות הבסיסיים של הבנקאות בשוויץ, המעוגן בחוק - ואילצה את עובדיו לעבור על החוק. בפברואר הסכים UBS לשלם קנס של 780 מיליון דולר ולהעביר לידי רשויות המס בארה"ב רשימה של כ-300 לקוחות אמריקאים, בניסיון למנוע הגשת אישומים נגד הבנק בגין סיוע לאלפי אמריקאים להעלים מס. עם זאת, עדיין עומדת בעינה תביעה אזרחית מצד הרשויות בארה"ב המבקשות את שמותיהם של 52 אלף לקוחות נוספים.



המשבר הפיננסי העולמי גרם להגברת הלחץ על מקלטי מס דוגמת שווייץ, אשר בחשבונות בנקים בה לבדם מופקדים כשליש מהכספים הלא מדווחים בעולם, להפסיק לסייע ללקוחות להעלים מס במדינות אחרות. מחוקקים בארה"ב מעריכים כי כספים של אזרחי ארה"ב במקלטי מס מונעים מרשויות המס האמריקאיות לגבות מסים בהיקף של כ-100 מיליארד דולר מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully