וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית: המשבר הכלכלי העולמי התפשט למדינות העניות - יזדקקו לסיוע בסך 140 מיליארד דולר

רויטרס

4.3.2009 / 9:44

ב-IMF מעריכים: 22 מדינות מתפתחות עשויות להזדקק לסיוע בסך 25 מיליארד דולר כל אחת ב-2009



המשבר הכלכלי העולמי התפשט למדינות העניות ביותר בעולם, ועשוי לאלץ 22 מדינות מתפתחות להזדקק לסיוע בסך 25 מיליארד דולר כל אחת כדי להימנע מקריסה בשנה הקרובה - כך הזהירה קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בדו"ח אשר עסק בהתפתחות המשבר.



ב-IMF מעריכים כי 22 מהמדינות העניות ביותר בעולם - רובן מדינות אפריקה שמתחת למדבר סהרה - עשויות להזדקק למימון בסך 140 מיליארד דולר השנה, במידה שהמצב הכלכלי העולמי ימשיך להידרדר. קרן המטבע תיארה את התפשטות המשבר למדינות העניות בעולם כשלב השלישי של המשבר הכלכלי, לאחר שבשני השלבים הראשונים פגע המשבר במדינות המפותחות ובכלכלות המתעוררות.



ה-IMF מעריכה כי 38 מדינות מתפתחות ברחבי העולם עשויות להזדקק לסיוע בסך 165 מיליארד דולר בשנה הקרובה, וצופה כי במידה שתחול החרפה משמעותית במשבר העולמי - יגדל הסכום ל-216 מיליארד דולר. קרן המטבע סימנה 26 מדינות המוגדרות כפגיעות במיוחד, בהן זמביה, וייטנאם, אנגולה, מונגוליה, האיטי, סודן, אלבניה, חוף השנהב, ליבריה ומולדובה.



לפי ה-IMF, המדינות העניות חשופות יותר למשבר הכלכלי הנוכחי מאשר למשברים קודמים משום שההתפתחות הכלכלית באותן מדינות בשנים האחרונות חשפה אותן יותר לכלכלה העולמית. כעת, הן נאלצות להתמודד עם ירידה חדה במסחר, עם נפילה בהשקעות הזרות ועם ירידה בסכומי הכספים שמעבירים אזרחים שהלכו לעבוד במדינות אחרות למשפחותיהם.



יו"ר ה-IMF, דומיניק שטראוס-קאהן, קרא לאחר פרסום הדו"ח לקהילה הבינלאומית לסייע לקרן המטבע למנוע משבר הומניטרי. "לאחר שפגע במדינות המפותחות ובכלכלות המתעוררות, הגל השלישי של המשבר הפיננסי העולמי פוגע כעת במדינות העניות והפגיעות בעולם ומסכן בכך את ההישגים בעידוד הצמיחה, הפחתת העוני וקידום היציבות הפוליטית באותן מדינות בעשור האחרון".



שטראוס-קאהן הוסיף כי אם המשבר הכלכלי העולמי ימשיך להחמיר, מספר המדינות העניות שיהיו בסכנת קריסה עשוי להכפיל עצמו, וחזר על מטרת קרן המטבע הבינלאומית להכפיל את משאביה ל-500 מיליארד דולר. כמו כן, הזהיר שטראוס-קאהן כי קרן המטבע הבינלאומית צופה אפשרות רצינית של צמיחה שלילית בכלכלת העולם, ואמר כי הקרן ככל הנראה תוריד את תחזית הצמיחה העולמית שלה ל-2009 באפריל. התחזית הנוכחית של ה-IMF צופה צמיחה גלובלית של 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully