וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות אסיה דחפו את ת"א למעלה

נתן שבע

4.3.2009 / 11:42

המעו"ף הוסיף 2.3%. מניות הבנקים התאוששו, ויטה זינקה ב-71% והמסחר במניה הופסק בשל התפתחויות בבעלות על החברה

עליות חדות בבורסות העולם ואסיה בפרט, בעקבות צפי לתוכנית תמריצים נוספת בסין, נותנות רוח גבית לשוק המקומי, שננעל בעליות נאות:

מדד ת"א 25 עלה ב-2.3%, מדד ת"א 100 עלה ב-2.3% ומדד התל טק עבר בסיום לעליה של 1.4%. מחזור המסחר הסתכם בכמעט מיליארד שקל.

הירידות בשבועיים האחרונים מאיימות לחסל כמעט את כל התשואה שעוד הניבו המדדים מתחילת השנה. מדד המעו"ף כבר גרע למשקיעים 2% מתחילת ינואר ואילו מדד ת"א 100 עדיין טיפס ב-2%. מדד הבנקים צנח ב-15%.

"הסנטימנט השלילי מסרב להתפוגג גם אם יש כאלה שחושבים ומדברים על כך שהגענו לתחתית", אומר הבוקר פעיל בכיר בשוק המקומי, המשבר הולך ומתרחב גם לישראל ובסופו של דבר חדשות על מפעלים שנסגרים גם הם מכבידים על הסנטימנט. מניות הבנקים מתמחרות היום שפל של שנים, מה שעוד מראה עד כמה המצב לא טוב", הוא מוסיף.

את העליות בשוק מובילות מניות הבנקים והנדל"ן. הפועלים התאוששה מעט מירידה של 17% מתחילת השנה ולאומי עלתה אף היא. מדד הנדל"ן הוסיף 3.7% ו כלכלית ירושלים קפצה בכ-2%.

מניות הדשנים בארה"ב נהנו אתמול מעליות לאחר הנפלות שחוו יום קודם, מה שעשוי אולי לתמוך במניית כיל. פופטאש עלתה אתמול בכמעט 3%, מוסאיק עלתה ב-6.5% ואגריום קפצה ב-8.5%.

מניית טבע תפתח בפער שלילי של 1.7%. החברה קיבלה אתמול אישור מרשות התרופות האמריקאית (FDA) לשיווק הקופקסון לטיפול בשלב הראשוני של מחלת הטרשת הנפוצה. המשמעות: השימוש בתרופה יכלול מעתה גם טיפול בחולים הלוקים באירוע קליני ראשון.

מבין המניות הקטנות: מפעל ויטה פרי הגליל צפוי להירכש היום על ידי קבוצה בראשות חצי חינם, שבשליטת זכי שלום, לפי שווי של 105 מיליון שקל. לאחר שזינקה ביותר מ-70% היום, המסחר במניה הופסק בשל אי בהירות בנוגע למצבה. אתמול המריאה ויטה בבורסה ב-225% לשווי של 30 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully