וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישה שנייה לפרוטרום ב-2009: רוכשת חברת תמציות טעם בארה"ב תמורת כ-17 מיליון דולר

יובל מעוז

4.3.2009 / 11:22

פרוטרום רוכשת את FSI האמריקאית בעלת היקף מכירות שנתי של 11.5 מיליון דולר


חברת תמציות הטעם והריח ממשיכה בהתרחבותה הגלובלית באמצעות רכישות ומבצעת את הרכישה השנייה שלה ב-2009. החברה חתמה על הסכם לרכישת חברת חברת תמציות הטעם והריח Flavors Specialties Inc)FSI) האמריקאית תמורת 17.2 מיליון דולר. הרכישה מומנה באמצעות אשראי בנקאי.

סכום הרכישה עשוי לגדול ל-27 מיליון דולר או לקטון ל-13.15 מיליון דולר, בהתאם למנגנון תשלום שנקבע בהסכם המבוסס על רווח ה-EBITDA - רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות - של החברה עד סוף 2010.

לפי ההסכם, מנגנון התאמת התמורה יופעל כלפי מעלה במקרה בו ה-EBITDA הממוצע של הפעילות הנרכשת יעלה על 3.1 מיליון דולר, וכלפי מטה במקרה בו ה-EBITDA הממוצע ירד מתחת ל-2.7 מיליון דולר.

התשלום עבור הרכישה יתבצע בהתבסס על ה-EBITDA הממוצע שתשיג פעילות FSI במהלך השנתיים עד סוף 2010, שיוכפל ב-5.5. מנגנון התאמת התמורה יופעל כלפי מעלה במקרה בו ה-EBITDA הממוצע של הפעילות הנרכשת יעלה על 3.1 מיליון דולר, וכלפי מטה במקרה בו ה-EBITDA הממוצע יירד מתחת ל-2.7 מיליון דולר.

FSI נוסדה בשנת 1979 ועוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם ומיצויים טבעיים מצמחי מרפא בעיקר לתעשיית המזון והמשקאות. ל-FSI אתר ייצור בקורונה, קליפורניה, בחוף המערבי של ארה"ב והיא מעסיקה כ-38 עובדים. בסיס הלקוחות של FSI כולל יצרני מזון ומשקאות מובילים במדינות בהן היא פועלת.

עד עתה, היתה פעילה פרוטרום בארה"ב במפעל בניו ג'רסי, וכעת מתרחבת החברה בארה"ב גם לחוץ המערבי. הרכישה תאפשר לחברה להגדיל את נתח השוק שלה בארה"ב.

מחזור המכירות של FSI בשנת 2008 הסתכם בכ-11.5 מיליון דולר, בדומה למחזור המכירות שלה ב-2007. ה-EBITDA המתואם הסתכם לכ-3.6 מיליון דולר. על פי דו"חותיה הכספיים של FSI לשנת 2008, ה-EBITDA, לפני תיאומים בגין הוצאות חד פעמיות והתאמות שונות שנובעות מהיותה של FSI חברה פרטית, הוא כ-2.4 מיליון דולר.

בהסכם הרכישה נקבע כי שווי הנכסים הנרכשים נטו - רכוש קבוע, מלאי וחייבים בניכוי התחייבויות לספקים - לא יפחת מ-3.3 מיליון דולר. במקרה בו יפחת שווי הנכסים הנרכשים נטו מהסכום האמור, יוחזר ההפרש לפרוטרום.

פרוטרום מציינת כי מערך כוח האדם שלה, בארה"ב בפרט ובתחום תמציות הטעם בכלל, ייהנה מתוספת וחיזוק משמעותיים של מנהלים ועובדים מנוסים, בכל הרמות. שלושת מייסדי FSI והנהלתה החזקה והמנוסה ישולבו בהנהלת פרוטרום ארה"ב.

העסקה הנוכחית היא השנייה של פרוטרום השנה. בינואר רכשה החברה את אוקספורד כימיקלים האנגלית תמורת 12 מיליון דולר.

פרוטרום ביצעה סבב רכישות מקיף ב-2007 וקנתה שבע חברות ברחבי העולם, שהרחיבו רבות את פעילות החברה. בין החברות שנרכשו אז היו חברת גוורצמילר הגרמנית, העוסקת בפיתוח תמציות טעם, תמורת 67 מיליון דולר ובלמיי האנגלית, המתמקדת בפיתוח תמציות טעם טבעיות, תמורת 17.8 מיליון דולר. ב-2008 התרכזה פרוטרום בעיקר במיזוג הפעילויות שנרכשו וב-2009 היא כבר מבצעת שתי רכישות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully