וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון נוגס בשופרסל: בהראל מורידים מחיר היעד למניה; מעריכים כי ב-2009 ישתנה סל הצריכה

יעל פולק

4.3.2009 / 11:20

מותירים המלצת "משקל יתר" אך צופים שנה תחרותית ומאתגרת


"שנת 2009 תאופיין במיתון כלכלי, שעשוי להביא לשינוי סל הצריכה, חזרה לתחרות מול והמשך עליית הרשתות הפרטיות", כך כותב הבוקר ערן יונגר מהראל פיננסים, ומוריד את מחיר היעד למניית ל-18 שקל (מחיר הגבוה ב-45% ממחיר המניה הבוקר) ומותירים המלצת "משקל יתר".

יונגר מסביר: "אנו מעריכים כי החברה ערוכה ומוכנה לתנאי השוק הצפויים, אולם לא מפחיתים ממוכנותן של יתר החברות". עם זאת, בהראל סבורים כי "יכולתה המוכחת של ההנהלה והשימוש הנכון במנועי הצמיחה ובראשם שימוש במידע הנצבר במועדון הלקוחות הגדול, יסייעו לחברה להתמודד עם האתגרים בצורה טובה יותר מיתר רשתות המזון".

את הפחתת מחיר היעד מסבירים בהראל כצעד המשקלל את תוצאות הרבעון הרביעי, צפי להתגברות רמת התחרות בשנה הקרובה, וכן את הורדת תחזיות הצמיחה ברמת המאקרו, שהובילו להורדת שיעורי הצמיחה והמרווחים הצפויים ב-2009.

יונגר סוקר את נתוני המכירות ברבעון האחרון של 2008 וכותב כי "נתוני המכירות לרבעון זה אינם עומדים בציפיות המוקדמות שלנו לחברה. המכירות צמחו בכ-5%, בעוד מחירי המזון ברבעון היו גבוהים בכ-11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. למעשה, נרשם קיטון כמותי של כ-6% במכירות הרשת".

בהראל סבורים כי המהלכים שנקטה שופרסל לקראת השקת הרשת המתחרה, מגה בול, ועליית הרשתות הפרטיות הביאו לפגיעה במכירות. במגזר ה-Non Food הציגה החברה ירידה של 6.6% בהכנסות, ובהראל מעריכים כי "מגזר זה, שהינו הראשון להיפגע בתקופת המיתון, ימשיך להציג חולשה עם המשך הפגיעה במצב הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully