וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה הארצית דחתה העררים - 6,100 דירות ייבנו סמוך לנווה גן

גיא ליברמן

4.3.2009 / 11:37

החברה להגנת הטבע: "מצער שהמועצה הארצית אישרה בנייה בשטחים הפתוחים המועטים שנותרו בשולי העיר"



המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשותו של אריה בר, דחתה אתמול (שלישי) ברוב של 12 מול 8, את הערר שהוגש על ידי הרשות הטבע והגנים נגד הבנייה המתוכננת ברצועת הנופש שבין תל אביב ורמת השרון. המועצה קבעה כי בשטחים הפתוחים הצמודים לשכונת נווה גן ברמת השרון יוקמו 6,100 יחידות דיור.



תוכנית רצועת הנופש משתרעת על פני שטח של 3,280 דונם בחלקה הדרומי של העיר רמת השרון. השטח נמצא דרומית לכביש 5, מזרחית לכביש איילון (כביש 20), מערבית לכביש 4 ובגבולה הצפוני של תל אביב. בתחום התוכנית מצויים הכפר הירוק, מרכז הטניס, דרכים קיימות ובעיקר שטחים חקלאיים. התוכנית, ששמה הסטטוטורי הוא 6ב', עתידה להוות המשך עירוני לשכונת נווה גן.



רשות הטבע והגנים התנגדה לתוכנית, שלדבריה מנוגדת להוראות תמ"מ 5 (תוכנית מתאר מחוזית - ג"ל), שמייעדת את המקרקעין כשטח פתוח וכחלק מרצועת נופש. על פי הערר, "הקצאת מגורים, ועל אחת כמה וכמה על חשבון שטחים פתוחים, נוגדת את החלטת הממשלה שנתקבלה לאחרונה בעניין... ייעוד מתחם 6ב' למגורים אף נוגד את מדיניות המועצה הארצית, כפי שקיבלה ביטוי באחרונה במספר החלטות: צריפין, מודיעין ונווה שרת מזרח...לאור זאת, אין צורך והצדקה להרחבת שטחי בנייה במחוז תל אביב על חשבון שטחים פתוחים".



הערר הוגש נגד בנייה בשלושה מגרשים, אלא שבמועצה הארצית הוחלט כאמור לדחות את הערר. "מצער שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה התירה לבנות על השטחים הפתוחים המעטים שנותרו בשולי העיר, בניגוד למדיניות התכנון אותה היא עצמה מובילה, ובניגוד להחלטות הממשלה לעצור תוכניות פיתוח משמעותיות במרכז הארץ, כדי לעודד את פיתוח הנגב והגליל. על מחוז תל אביב להוביל את המגמה החשובה של התחדשות עירונית באמצעות עיבוי אזורים בנויים קיימים, על פני בינוי הרומס שטחים פתוחים", אמר המתכנן של החברה להגנת הטבע, איתמר בן דוד.



תוכנית זו משלימה בפועל תוכנית בנייה גדולה אפילו יותר באיזור זה של התפר בין תל אביב לרמת השרון, שתכלול 11 אלף דירות חדשות בעתיד.



ממשרד הפנים נמסר: "היתה הצבעה דמוקרטית, וההחלטה נקבעה על פי החלטת הרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully