וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת התיירות רוחמה אברהם-בלילא למלונאים: תורידו מחירים, מחירי המלונות בארץ יקרים

עירית רוזנבלום

4.3.2009 / 15:06

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים: הגימיקים שהציעו המלונות בישראל לא הצליחו להשתוות למה שמוצע בחו"ל



בכנס שהתקיים במלון דן בתל אביב, בו השתתפו 130 נציגי ועדי העובדים, בהם חברת החשמל, אגד, בתי הזיקוק, עובדי המדינה, בנק הפועלים ועוד, הודיעה שרת התיירות, רוחמה אברהם בלילא, כי בתקופה הקרובה יוצעו לוועדים חבילות תיירות אטרקטיוויות לנופשים בישראל.



יו"ר התאחדות המלונות, אלי גונן, אמר בתגובה: "אנו, המלונאים, לא מסוגלים להתחרות במחירים שמציעות מדינות האזור, המשלמות לעובדים חמישית, ואף פחות, מן השכר הממוצע בישראל. אצלנו ההוצאות גבוהות, ובכל זאת כולנו רוצים להמשיך ולהפעיל את המלונות, להמשיך ולהעסיק את העובדים ולתרום למשק ולכלכלה. אני קורא לוועדים לעזור לנו בהישרדות כפי שעזרו בתקופת האינתיפאדה - אז מלונות רבים לא קרסו תודות להתגייסות ועדי העובדים".



יו"ר ההסתדרות החדשה, עופר עיני, ציין כי בתעשיית התיירות מועסקים כ-100,000 עובדים, וכי ועדי העובדים הינם לקוחות נאמנים של בתי המלון בארץ. "בשל המצב הכלכלי מתקיים קרב קשה ויומיומי על פרנסת העובדים. אני קורא לוועדים להרים את הכפפה לתמוך בתיירות, לחזק את העובדים וגם ליהנות מחופש בישראל", דברי עיני.



בשנת 2008 נרשמו 11 מיליון לינות של ישראלים בישראל, מתוכן 1.5 מיליון של חברי ועדי העובדים, שהם כחצי מיליון נופשים.



לדברי יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים המרכזת את המידע הכלכלי על פעילות הוועדים בישראל, שוק התיירות המאורגנת מטעם מקומות עבודה עומד על כ-800-600 מיליון שקל בשנה, והוא תופס 63% מהיקף התיירות בישראל המבוצע באמצעות מקומות עבודה.



לדבריו, החלטת הוועדים שלא לנסוע לטורקיה יצרה בחודשים ינואר-פברואר גידול של 2% בלבד בתיירות בישראל, כלומר לא הייתה נהירה של עובדים לנפוש בארץ כתחליף. "הוועדים החלו לחפש נופשונים בחו"ל בגלל המחירים הגבוהים של המלונות בארץ. הגימיקים שהציעו המלונות בישראל לא הצליחו להשתוות למה שמוצע בחו"ל", הוא אומר.



לדברי ריקי בכר, יושב ראש ועד דיסקונט, עובדי הבנק תמיד בילו 80% מחופשותיהם בחו"ל ו-20% בארץ, וכך כנראה יעשו גם השנה. "בדרך כלל העובדים נוסעים לאירופה. בשנה שעברה, לדוגמה, נסעו לרומניה, קרואטיה, ברלין, בולגריה וכרתים", הוא אומר, "את טורקיה הורדנו מסדר היום. המבחר לחו"ל גדול וזול. אנשים בכל מקרה ייסעו לחו"ל, אז עדיף שיסעו דרכנו", ציין.



אשר לחופשה בארץ, בכר הוסיף "כוועד עובדים גדול, המחירים שמקבלים נוחים יותר, אבל כדי שיותר אנשים יבואו לאילת, על המלונאים יהיה להוריד את המחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully