וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר על הזינוק של כי"ל: סביר שהסינים ניסו לדרוש הפחתה כלשהי במחיר האשלג שהם משלמים

הדס גליקו

4.3.2009 / 15:40

במקרה שהמחיר יישאר כמות שהוא יכולים גם הסינים להציגו כהישג לאור הירידה החדה במחירי ההובלה שמכווצת את העלות כוללת הובלה של יבוא האשלג



מניית כי"ל נסחרת כעת בעליות שערים בבורסה בת"א, על רקע דיווחים של מכון מחקר השווקים פרטקון (Fertecon), בדבר המשא ומתן בין סין, מיבואניות האשלג הגדולות בעולם, לבין יצרניות האשלג הגדולות לגבי מחירו של טון אשלג.



על פי הדיווחים, הסינים לא יבקשו הנחה במחיר האשלג לעומת החוזה שנסגר עימם באפריל 2008. חוזה המשקף מחיר של 580 דולר לטון לפני הובלה. המשמעות הדיווח מבחינת כי"ל ושאר יצרניות האשלג, היא הקלה על המכירות של מלאי האשלג הגדול שצברו במאגרים והקלה על הפעילות השוטפת.



מטעם בית ההשקעות לידר שוקי הון התייחס האנליסט, יואב בורגן, להודעה והעריך, כי לצד האופטימיות כדאי להתייחס לדברים בזהירות ואפילו במידה מסוימת של סקפטיות, ולזכור שהדיווחים הדולפים ממו"מ האשלג עם הסינים הם מגמתיים ואינטרסנטיים. "לא סביר שהסינים לא ניסו לדרוש הפחתה כלשהי במחיר האשלג שהם משלמים" אמר בורגן.



להערכת בורגן במידה ומחיר האשלג עם הסינים יישאר בלא שינוי מדובר בחדשות מצויינות עבור כי"ל ושאר יצרניות האשלג. "המשבר העולמי וההתרסקות במחירי הסחורות ובמחירי דשני החנקן והפוספטים מאז הקיץ האחרון, הביאו להנמכת ציפיות משמעותית ביותר בכל הקשור להתנהגות העתידית של מחירי האשלג – התנהגות אשר נקבעת במידה רבה על סמך תוצאות מו"מ האשלג השנתי עם הסינים" ציין בורגן.



עם זאת מדגישים בלידר כי במקרה שהמחיר יישאר כמות שהוא יכולים גם הסינים להציגו כהישג לאור הירידה החדה במחירי ההובלה שמכווצת את העלות כוללת הובלה (מחיר CIF) מול מחיר לפני הובלה (מחיר FOB) של יבוא האשלג. המלצת בית ההשקעות ביחס למניית כי"ל היא "קנייה", עם מחיר יעד של 70 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully