וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעת לוואי של משבר הסאבפריים בארה"ב: משקיעים גדולים מנצלים את המשבר וקונים משכנתאות בזול

ניו יורק טיימס

4.3.2009 / 16:03

מנכ"ל קאנטריווייד לשעבר הקים חברה חדשה הרוכשת משכנתאות על מנת לשקמן ולארזן מחדש



מנהלים בקאנטריווייד פייננשל, אחד מבנקי המשכנתאות הנחשבים לאשמים במשבר הסאבפריים, צפויים כעת להרוויח מיליונים מהמשבר, באמצעות פרייבט נשיונל מורגג' אקספטנס קומפני (PennyMac), חברה חדשה שהקימו לפני כמה חודשים. רוב מחפשי המציאות ביקשו לנצל את המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי על ידי רכישת אג"ח מגובות במשכנתאות במחירים זולים. בניגוד אליהם, פני מאק נוקטת בגישה אחרת ורוכשת את המשכנתאות עצמן כדי לשקמן ולארזן מחדש.



נשיאה של קאנטריווייד פייננשל לשעבר, סטנפורד ל. קורלנד, וצוותו, קנו במחירים זעומים משכנתאות על בתים פרטיים שהממשלה לקחה מבנקים אחרים שקרסו. קורלנד גייס מאות מיליוני דולרים ממשקיעים ומחברות כגון חברת ניהול הקרנות בלאקרוק, כמו גם חלק מההון הפרטי שלו, כדי לממן את החברה החדשה.



למרות הביקורת, המוחה על כך שקורלנד וחבריו חזרו לפעול בשוק המשכנתאות, ישנם הרואים בדרך התנהלותה של החברה החדשה מודל לדרך שבה הממשלה יכולה לשתף פעולה עם הבנקים לייצוב שוק הנדל"ן והוצאת ארה"ב מהמשבר.



"מאוד חשוב לכל הצוות שלנו להיות חלק מהפתרון למשבר", אמר קורלנד, ומודה, בדיעבד, כי דחף את קאנטריווייד לסיכונים מיותרים. למרות זאת הוא טוען להגנתו, כי בניגוד להאשמות נגדו הוא תמיד התעקש שההלוואות יינתנו רק למי שמסוגל להחזירן, וכי ההלוואות בסיכון הגבוה ביותר ניתנו לאחר עזיבתו את החברה ב-2006.



העסקה הגדולה ביותר של פני מאק היתה עם התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות (FDIC), לו שילם 43.2 מיליון דולר עבור משכנתאות בעייתיות בשווי 560 מיליון דולר משאריות קריסתו של פירסט נשיונל בנק אוף נוואדה בשנה שעברה. בשלב הראשון יוצרת פני מאק קשר עם הלווים ואז ממשיכה להליכי העיקול, או מעודדת את בעלי הנכס למכור אותו. בחלק מהמקרים מציעה החברה שיעורי ריבית נמוכים או הנחות אחרות ללווים.



פני מאק מקווה להשיג רווח של לפחות 20% ב-2009, ואנשיה מחזרים כל הזמן אחר משקיעים כדי להגדיל את נפח ההשקעות בה, העומד היום על 800 מיליון דולר, לפחות ל-15 מיליארד דולר בשנה וחצי הקרובות, לדברי בכירים בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully