וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות: נאסד"ק טיפס ב-2.5%

שמואל שוסטר

4.3.2009 / 23:11

המדדים מעבר לים שינו היום כיוון ותיקנו מעלה: הדאו ג’ונס הוסיף 2.2%, בין היתר לאור תכנית ההאצה הסינית ועליות באירופה

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות על רקע דיווחים בנוגע להתאוששות הכלכלה הסינית ועל רקע הנחייתו של הממשל לבנקים לשנות את תנאי המשכנתאות בארה"ב לטובת הלווים, כחלק מהתוכנית הכלכלית שהציג.

נאסד"ק התחזק ב-2.5% לרמה של 1,353 נקודות. דאו ג’ונס הוסיף 2.2% לרמה של 6,875 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-2.4% לרמה של 712 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.073% לרמה של 3.01%.

בזירת המקרו: לפי דיווח של ההשמה ADP המגזר הפרטי בארה"ב קיצץ 697 אלף משרות בחודש פברואר, במגזר הייצור 338 אלף משרות, בעוד שבמגזר השירותים קוצצו 359 אלף משרות. חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס דיווחה, במקביל, כי מספר הודעות הפיטורים בארה"ב ירד בפברואר לעומת ינואר השנה, שבו זינק לשיא של 7 שנים. למרות זאת, בהשוואה לפברואר 2008 עלה מספר הודעות הפיטורים ב-158%. החברות הגדולות, לפי דו"ח צ'לנג'ר, הודיעו על קיצוצים של 186,350 משרות בפברואר. זאת, לעומת 72,091 קיצוצי משרות חברות בשנה שעברה.

מחיר הנפט הגולמי זינק היום ב-9% בעקבות הערכות כי הביקוש לנפט בסין צפוי להתחזק, ולאחר שבארה"ב נרשמה ירידה במלאי הנפט הגולמי. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude ננעלו במחיר 45.38 דולר לחבית בניו יורק. עד כה ב-2009, עדיין נרשמה ירידה של 0.6% במחיר הנפט הגולמי בניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה באפריל נסגרו בעלייה של 4.3% למחיר 45.57 דולר לחבית בלונדון.

ממשל אובמה נתן היום רביעי אור ירוק לבנקים להתחיל לשנות את תנאי המשכנתאות שברשותם, במסגרת תוכנית בסך 75 מיליארד דולר שנועדה לסייע לבעלי בתים להימנע מעיקול הבית. משרד האוצר חשף קווים מנחים לזכאים לסיוע במסגרת התוכנית, עליה הכריז לראשונה ב-18 בפברואר. התוכנית תספק לבנקים תמריצים כספיים על מנת להפחית את התשלומים החודשיים.

ספר הבז' - הדו"ח החודשי על מצב הכלכלה בארה"ב הראה כי התנאים הכלכליים המשיכו להתדרדר בפברואר. על פי הדו"ח, מבין 12 האזורים של הבנק הפדרלי, 10 דיווחו על ירידה בפעילות הכלכלית או על תנאים חלשים יותר – מלבד פילדלפיה ושיקגו, שדיווחו על "המשך חולשה". ההתדרדרות הקיפה כמעט את כל המגזרים – מלבד מגזרי המזון והתרופות, נאמר בדו"ח, נראה כי אף מגזר אינו חסין בפני מיתון. בעקבות הפרסום העריך הבנק הפדרלי כי התאוששות אינה צפויה לפני סוף 2009, ואולי רק בתחילת 2010.

בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי התבטא בחריפות נגד ענקית הביטוח AIG. לדבריו, החברה פעלה כמו קרן גידור והוסיף: "אם יש אפיזודה אחת ב-18 החודשים הללו שהכעיסה אותי יותר מכל - איני יכול לחשוב על אחרת מ-AIG". כך אמר ברננקי למחוקקים בוועדת התקציב של הסנאט בשימוע ביום שלישי. "AIG ניצלה פירצה ענקית במערכת הרגולציה, לא היה פיקוח על חטיבת המוצרים הפיננסיים. ביסודו של דבר, היתה זו קרן גידור המחוברת לחברת ביטוח גדולה ויציבה".

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הצטרף היום לקבוצת הפסימיים ואמר כי גם ענקית החיפושים המקוונים אינה חסינה בפני המשבר הכלכלי העולמי. שמידט הזהיר כי המצב הכלכלי בארה"ב חמור ולא ירשום סימני שיפור עד 2010.

הנתונים על משכורות הענק של עובדי בנקי ההשקעות ממשיכים להגיע. משכורותיהם של עשרת המנהלים הבכירים ביותר במריל לינץ’ ב-2008 הגיעו לסכום כולל של 209 מיליון דולר במזומן ומניות. מדובר בעלייה מ-2007, אז הגיע הסכום הכולל של משכורות הבכירים ל-201 מיליון דולר. 11 בכירים קיבלו משכורות של יותר מ-10 מיליון דולר במזומן ומענקי מניות, ו-149 עובדים נוספים קיבלו 3 מיליון דולר ויותר. משכורתו של אנדרה אורקל, בנקאי ההשקעות הבכיר ביותר בבנק, הייתה 33.8 מיליון דולר במזומן ומענקי מניות.

תוכנית הרכישה העצמית של רדוויז’ן, בהיקף של 30 מיליון דולר - עשויה להיעצר לאחר שהחברה השלימה רכישה של מניות בהיקף של כ-15 מיליון דולר. זאת, על רקע אחזקתו הגבוהה של יו"ר דירקטוריון החברה, זוהר זיסאפל, במניות החברה, שהגיע לאחזקה של 24.8% מהחברה. זיסאפל רכש בפברואר כ-300 אלף מניות תמורת כ-1.7 מיליון דולר.

מניית קומברס התחזקה על רקע פיטוריהם של מאות עובדים בשבועות הקרובים ברחבי העולם ובארץ. לפני מספר שבועות פיטרה חברת קומברס - שעוסקת בפיתוח ושיווק של תוכנות תקשורת - כמה עשרות עובדים. עם זאת, על פי הערכות, מספר העובדים שפוטר אינו עולה על 20-30 ואינו חלק ממהלך כולל של הפיטורים, כפי שהחברה ביצעה בתקופה האחרונה.

עוד בעניין קומברס, בית המשפט בנמיביה דחה פעם נוספת את משפטו של מייסד ומנכ"ל חברת קומברס לשעבר, החשוד בהונאה חשבונאית הקשורה בתארוך מחדש (בקדייטינג) של אופציות והלבנת כספים. מועד משפטו החדש של אלכסנדר נדחה ל-9 ביוני במטרה לאפשר לאלכסנדר לערער על חוקיות ההסגרה בפני בית המשפט העליון של נמיביה. אלכסנדר עדיין מחכה לתאריך הדיון בבית המשפט העליון.

מניית וריפון, רשמה זינוק חד על רקע דו"חותיה של החברה לרבעון הראשון של 2009. וריפון דיווחה כי הגדילה את הכנסותיה ב-15% לרמה של 214 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008, אז הסתכמו ההכנסות ב-185.5 מיליון דולר. בהשוואה לרבעון הקודם נרשמה דווקא ירידה של 12%, שכן אז הסתכמו ההכנסות ב-244.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה וריפון הפסד נקי של 182 מיליון דולר, או 2.15 דולר למניה - פי 5.5 מההפסד הנקי שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-33.5 מיליון דולר, או 40 סנט למניה. בניכוי הוצאות חד פעמיות ואופציות רשמה וריפון הפסד נקי של 17 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully