וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: נשים מפוטרות יותר מאשר גברים על רקע המשבר

חיים ביאור

4.3.2009 / 16:45

בכל המקצועות נמצא כי שיעור הנשים המפוטרות גבוה משיעור הנשים המועסקות בתחום


מתחילת המשבר פוטרו במשק הישראלי עשרות אלפי עובדים - ומתברר כי חלקן של הנשים מקרב המפוטרים גבוה יותר מחלקם של הגברים. כך עולה מסקר שערכה חברת עוקץ מערכות, בניהולם של עמי ברגמן וחיים מולכו, לקראת יום האשה הבינלאומי. הסקר מראה כי שיעור הנשים המפוטרות גבוה משיעור הנשים המועסקות בכל המקצועות, אפילו במקצועות בהם הנשים הן מיעוט.

על פי הסקר, שהקיף מדגם של 6,500 עובדים, בתחום ניהול מוצר בענף ההיי-טק נשים מהוות 13.6% מכלל העובדים, אולם חלקן בקרב מנהלי המוצר שפוטרו בחצי השנה האחרונה הוא 30.8%. מנהלות פרויקטים מהוות רק 8.7% מכלל העובדים באותו תחום, אך חלקן בקרב המפוטרים גבוה - 34.6%.

בענף המסחר והשירותים הנשים מהוות 38.7% מכלל אנשי המכירות, אך שיעורן בקרב המפוטרים מכלל אנשי המכירות בתחום במסחר והישרותים הוא 57.7%. בתחום יעוץ ההשקעות הנשים מהוות 35.7% מהעובדים, אך שיעורן בקרב כלל המופטרים בתחום הוא 44.45%.

תחום האדמיסטרציה בארגונים נחשב "נשי": 82.4% מהעוסקים בו הן נשים. ובכל זאת, חלקן בקרב כלל המפוטרים בתחום הוא 87.2%. בתעשיית המזון 51.3% מהמועסקים הן נשים, אך חלקן בקרב כלל המפוטרים בתחום הוא 57.1%. מבין המאבטחים והשומרים 20% הן נשים, אך חלקן בקרב כלל המפוטרים בתחום הוא 29.4%.

לדברי ברגמן, המיתון והפיטורים פוגעים בשני המינים, אך הנשים משלמות את מחיר המשבר הכלכלי בצורה קשה יותר. לדבריו, הסיבה לכך היא שמעסיקים רבים משוכנעים כי לגברים נכונות ויכולת רבה יותר להשקיע בעבודה ולעבוד שעות רבות יותר. "המעסיקים גם טוענים כי הגברים יציבים יותר במקום העבודה ואינם מוטרדים מהריונות וטיפול בילדים - סיבה שבלטה במיוחד בחברות היי-טק", אמר ברגמן. הוא הוסיף כי במקומות עבודה אחרים נטען גם כי הגברים בדרך כלל ותיקים יותר בעבודה והפיטורים נערכו על בסיס "נכנס אחרון - יוצא ראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully