וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלקסטרוניקס מפטרת 200 עובדים

פז וייסמן

4.3.2009 / 18:24

חברת האלקטרוניקה מפטרת מעל שליש מעובדי המפעל באופקים לאחר שפיטרה 200 עובדים מהמפעל במגדל העמק

חודשיים לאחר פיטורי 200 עובדים מהמפעל במגדל העמק, נמשך גל הפיטורים בחברת פלקסטרוניקס. ל-TheMarker נודע כי החברה החלה בפיטורי 200 מתוך 550 העובדים במפעל באופקים.

פלקסטרוניקס מייצרת מוצרי אלקטרוניקה בקבלנות עבור חברות, בין השאר בתחומי התעופה, הרפואה, התקשורת וההגנה. החברה הישראלית היא חברת הבת של פלקסטרוניקס העולמית, הממוקמת בעמק הסיליקון בארה"ב.

החברה סיימה את הרבעון האחרון של 2008 עם הפסד נקי של 6.04 מיליארד דולר, כאשר המכירות ברבעון הסתכמו ב-8.2 מיליארד דולר, כ-900 מיליון דולר פחות מהרבעון השלישי. פרט לפיטורים באופקים, כ-1,400 עובדים פוטרו מהמפעל בקואלה לומפור, מלזיה.

עובדי המפעל באופקים מבצעים עבודות הרכבה וייצור למוצרים של חברת ECI, בו נעשות פעולות "פשוטות" עבור סקטור ההיי-טק. בעבר היה שייך המפעל לחברת ECI, אולם בשנים האחרונות ECI החלה בהליך התכווצות, והוציאה את הייצור לקבלני משנה כדי לצמצם עלויות.

המפעל באופקים נרכש על ידי פלקסטרוניקס לפני יותר משנה. בעבר התראיינו המנכ"לים המשותפים של פלקסטרוניקס, דובי שייבל וצחי רודריג, למגזין "אלקטרוניקה", וטענו כי הם מפתחים מודל להשארת הייצור בישראל. בנוסף, טענו השניים כי בכוונתם להגדיל את מספר עובדי החברה בישראל מ-1,700 לכ-3,000.

מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות בנגב, אמר ל-TheMarker: "לצערי הפיטורים האלו אינם מפתיעים אותי שכן מדובר במפעל לא מאוגד. לפני למעלה משנה, כאשר ECI הודיעה על כוונתה להעביר את המפעל שבבעלותה לפלקסטרוניקס, דרשנו מ-ECI להימנע ממהלך פיטורים. לצערי, בגלל שהמפעל לא מאוגד והעובדים הם עובדים קשי יום, המאוימים באופן תמידי על ידי ההנהלה, אין לנו יכולת לספק להם עזרה רבה. בעבר אף בעלי החברה נתנו התחייבות לעופר עייני והבעלים נתנו התחייבות שלא יפטרו עובדים, אולם לצערי העובדים כן מפוטרים. זה מדגיש את הפער בין העובדים המאוגדים ובין אלו שלא".

מהחברה נסמר בתגובה: "חברת פלקסטרוניקס ישראל מפטרת בשני אתריה אשר במגדל העמק ואופקים. הפיטורים בחברה נובעים מהצורך להתאים את תפוקות החברה לנעשה בשווקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully