וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנהיימר לא מבזבז זמן - שבועיים לאחר עזיבתה של מרדית' ויטני הודיע הבנק על גיוס אנליסטים חדשים

שמואל שוסטר

4.3.2009 / 18:50

גייסו את בריאן בלסקי וכריס קוטובסקי במקומה של ויטני שפתחה חברת ייעוץ הנושאת את שמה



לפני כשבועיים הודיעה האנליסטית מרדית' ויטני על כוונתה לעזוב את בנק ההשקעות האמריקני אופנהיימר ובבנק כבר מגייסים שני אנליסטים חדשים. השניים שהצטרפו לבנק הם בריאן בלסקי, ששימש בתפקידו האחרון כמנהל בכיר ואסטרטג השקעות ראשי בבנק ההשקעות מריל לינץ' וכריס קוטובסקי ששימש עד שנת 1996 כמנהל מחלקת המחקר באופנהיימר ומיועד לקבל לידיו את התחום של חברות הפיננסים במקומה של וויטני.



מרדית ויטני, אנליסטית הבנקאות של בית ההשקעות אופנהיימר, שהתפרסמה כאשר חזתה בסוף 2007 את מחיקות הענק של סיטי והובילה לתחילת הנפילה במניית החברה, התפטרה מתפקידה באופנהיימר במטרה לפתוח חברת ייעוץ משלה שתישא את שמה ותיקרא מרדית ויטני אדווייזורי גרופ.



ויטני, בת 39, עבדה באופנהיימר במשך 15 שנים והחלה את הקריירה שלה כאנליסטית לשוקי הנפט והגז, אולם ב-1995 היא עברה לסקר את מגזר הפיננסים והיתה בין הראשונות להזהיר מפני ההפסדים הקשים שיספגו הבנקים בעקבות קריסתו של שוק הדיור בארה"ב. באוקטובר 2007, בשלביו המוקדמים של משבר האשראי, חזתה ויטני כי ענקית הפיננסים סיטי תיאלץ לחתוך את הדיווידנד למשקיעים, להדיח את המנכ"ל דאז צ'רלס פרינס ולגייס הון בסך 30 מיליארד דולר בשל מחיקות ענק בסך מיליארדי דולרים הקשורות לחשיפתה לשוק הסאבפריים. תחזיותיה לגבי החברה התגשמו בתוך שלושה חודשים.



תחזיתה של ויטני הובילה לנפילה של עשרות אחוזים במניית סיטי והובילה לאיומים על חייה מצד משקיעים זועמים, שהפסידו כסף בעקבות הנפילה במניית החברה. סיטי נאלצה מאז לחתוך את הדיווידנד לפני למניה ולהזדקק לשתי חבילות סיוע בסך 52 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, בנוסף לערבויות ממשלתיות בסך 300 מיליארד דולר לנכסיה המסוכנים, במטרה למנוע את קריסתה לאחר שרשמה הפסדים בסך 20 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully