וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד ודן יתמודדו על מכרז ה"מטרונית" בחיפה בהיקף מיליארד שקל

אבי בר-אלי

4.3.2009 / 19:12

קו ה-BRT הראשון בישראל צפוי לפעול במהלך שנת 2011



4 קבוצות יתמודדו על הפעלת ה"מטרונית" בחיפה במכרז שהיקפו מוערך במיליארד שקל - קבוצה הכוללת את אגד תעבורה, חברת תשתית ואגד אחזקות, קבוצה הכוללת את חברת התחבורה הציבורית מטרופולין, חברת מאיר וחברת הורן את ליבוביץ, קבוצה משותפת לשתי חברות התחבורה הציבורית הפרטיות קונקס (ואוליה-תחבורה) ונתיב אקספרס וחברת האוטובוסים דן, שניגשה לבדה.



4 הקבוצות הגישו את מועמדותן לשלב המיון המוקדם (P.Q) בפרויקט, המוערך בעלות הקמה של 250 מיליון שקל ובעלות תפעול של עד 750 מיליון שקל. מדובר בהקמה, אחזקה והפעלה של קו B.R.T (אוטובוסים רבי-קיבולת) למשך 12-6 שנים, בו יסעו כ-100 אוטובוסים ("מטרוניות") בנתיבים ייעודיים.



ה"מטרוניות" יופעלו ב-3 קווי שרות, באורך כולל של כ-40 קילומטר. הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני) דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית-חיים להדר בחיפה.



הזכיין שייבחר במכרז יידרש להפעיל שני סוגי "מטרוניות". אחת בעלת הנעת דיזל והשנייה היברידית. ה"מטרוניות" ההיברדיות יופעלו במסגרת ניסוי, ואם יעמדו בדרישות יורחב השימוש בהן בכל הקווים. הפעלת ה"מטרונית" מתוכננת במהלך שנת 2011.



שר התחבורה, שאול מופז, ציין כי מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ שבו תופעל מערכת תחבורה ציבורית במתכונת Bus Rapid Transit אשר תהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים והעדפות ברמזורים לאורך כל מסלולי הקווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully