וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הסיוע לבעלי בתים בארה"ב יצאה לדרך: משרד האוצר האמריקאי השיק תוכנית בסך 75 מיליארד דולר

רויטרס

4.3.2009 / 19:34

משרד האוצר הורה לבנקים להתחיל לשנות את תנאי המשכנתאות, תוך השתתפות בעלויות



ממשל אובמה נתן ביום רביעי אור ירוק לבנקים להתחיל לשנות את תנאי המשכנתאות שברשותם, במסגרת תוכנית בסך 75 מיליארד דולר שנועדה לסייע לבעלי בתים להימנע מעיקול הבית. משרד האוצר חשף קווים מנחים לזכאים לסיוע במסגרת התוכנית, עליה הכריז לראשונה ב-18 בפברואר. התוכנית תספק לבנקים תמריצים כספיים על מנת להפחית את התשלומים החודשיים.



הלווים יידרשו להראות כי הם מתקשים לעמוד בתשלומים בשל נסיבות לא צפויות, דוגמת פיטורין או קיצוצי שכר או בשל עלייה חדה בתשלומי הריבית, בה לא יוכלו לעמוד. הם גם ייאלצו להוכיח כי מדובר בבית בו הם גרים, ולא בבית מושכר או כדומה.



התוכנית תכלול אך ורק משכנתאות שגובהן, עבור בית פרטי, נמוך מ-729,750 דולר, וניתנו לפני תחילת ינואר 2009 או שגובהן, עבור בית דו-משפחתי נמוך מ-934,200 דולר, או עבור 4 יחידות דיור - עד 1.403 מיליון דולר.



הבנק הפדרלי ורגולטורים אחרים הביעו תמיכתם בתוכנית הסיוע. "מתן תמריצים למלווים ולמחזיקי משכנתאות לשנות את תנאיהן על מנת להימנע מעיקולים, תספק חלופות בנות קיום", אמרו הרגולטורים בהודעה משותפת.



משרד האוצר הודיע גם כי המלווים יכולים להתחיל במימון מחדש של משכנתאות קיימות שבבעלות או בערבות פאני מיי או פרדי מאק, ששווי הבתים עבורם ניתנו ירד. תוכנית זו תאפשר לבעלי בתים מימון מחדש במחירי השוק.



יתרת המשכנתא של יותר מ-8.3 מיליון בעלי משכנתאות בארה"ב הייתה גבוהה משווי בתיהם ברבעון הרביעי, בשל ירידה של 2.4 טריליון דולר בערך הבתים בארה"ב בשנה שעברה, לפי נתוני חברת פירסט אמריקן קורלוג'יק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully