וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי זינק ב-9% בעקבות הערכות להתאוששות הביקוש בסין; ננעל במחיר 45.38 דולר לחבית

מיכל רמתי

4.3.2009 / 22:17

לעלייה תרמה ירידה מפתיעה במלאי הנפט הגולמי של ארה"ב בשבוע שעבר



מחיר הנפט הגולמי זינק היום ב-9% בעקבות הערכות כי הביקוש לנפט בסין צפוי להתחזק, ולאחר שבארה"ב נרשמה ירידה במלאי הנפט הגולמי. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude ננעלו במחיר 45.38 דולר לחבית בניו יורק. עד כה ב-2009, עדיין נרשמה ירידה של 0.6% במחיר הנפט הגולמי בניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה באפריל נסגרו בעלייה של 4.3% למחיר 45.57 דולר לחבית בלונדון.



סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה היום כי ראש ממשלת סין, וון ג'יהבאו, שוקל חבילת תמריצים חדשה, בנוסף לחבילת התמריצים בסך 4 טריליון יואן (585 מיליארד דולר) שחשפה ממשלת סין בנובמבר, במטרה לבלום את ההאטה בכלכלה השלישית בגודלה בעולם.



כלכלת סין, השלישית בגודלה בעולם, צמחה ב-6.8% בלבד ברבעון הרביעי של 2008 - קצב הצמיחה האיטי ביותר של המדינה מזה שבע שנים. זאת, לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי הוביל לנפילה ביצוא ולירידה חדה בתפוקה התעשייתית. הירידה בייצור הובילה לירידה בביקוש לחומרי גלם ולאנרגיה, ותרמה רבות לירידה במחירי הנפט. תכנית תמריצים עשויה לעודד את הייצור מחדש, ובעקבותיו גם את שוק הסחורות.



לחולשה בשוק הסחורות בחודשים האחרונים אחראית במידה רבה גם חולשת הכלכלה האמריקאית, שפגעה בביקוש לנפט בארה"ב. עם זאת, היום דיווח משרד האנרגיה האמריקאי על ירידה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב בשבוע שעבר, בניגוד לציפיות הכלכלנים לגידול נוסף במלאים. המלאים הצטמצמו ב-757 אלף חביות, לסך של 350.6 מיליון חביות נפט גולמי בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully