וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית GE נגעה בשפל של 17 שנים; צנחה ב-18%בעקבות חששות מהורדת דירוג אשראי של חטיבת הפיננסים

רויטרס

4.3.2009 / 23:05

הירידות התמתנו לאחר שהחברה פירסמה מכתב הרגעה למשקיעים, המניה נסגרה בירידה של 4.6%



מניות קונצרן התעשייה ג'נרל אלקטריק נחלשו ב-4.6%, לאחר שבמהלך היום כבר צנחו ב-18% ונגעו בשפל של 17 שנים. המניות צנחו על רקע חששות להורדת דירוג האשראי של GE קפיטל, חטיבת הפיננסים של החברה. הירידות התמתנו לאחר שגורמים בחברה אמרו כי החברה פעלה באגרסיוויות על מנת להתכונן למיתון, וכי אין בכוונתה לגייס הון.



מניות GE, החברה הוותיקה ביותר במדד דאו ג'ונס, נחלשו ב-79% בשנה האחרונה. דאו ג'ונס נחלש בכ-45% בשנה האחרונה.



ביל גרוס, סמנכ"ל השקעות בפימקו ומנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, ייחס את הירידה בחששות להורדת דירוג האשראי של GE ושל GE קפיטל. "השווקים מתחילים לצפות להורדת המלצה לתחום ה-AA, אמר גרוס בראיון ל-CNBC. לחברה דירוג טריפל A בחברות הדירוג מודי'ס וסטנדרד אנד פור'ס (S&P).



GE שלחה מכתב למשקיעיה והצהירה כי "אם באופן בלתי צפוי GE קפיטל תזדקק להון נוסף, יש לנו מספר אפשרויות פעולה שיספקו צורך זה מבלי לגייס הון חיצוני". החברה צמצמה ביום שישי את חלוקת הדיווידנד הרבעוני ב-68%, צעד שבעקבותיו הוגשה תביעת בעלי מניות בגין הונאת המשקיעים.



עלות ביטוח האג"ח של GE קפיטל באמצעות CDS, עסקות החלף על שמיטת חוב, זינקו בבוקר ל-20% כמקדמה - שפירושה כי על משקיע המעוניין לבטח מניות בשווי 10 מיליון דולר, לשלם מקדמה בסך 2 מיליון דולר, ולהוסיף לכך 500 אלף דולר בשנה. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, לפי נתוני חברת פיניקס פרטנרס. מאוחר יותר הצטמצמה המקדמה ל-15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully