וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר "הארץ": ליברמן קיבל כ-850 אלף שקל מגורמים בחו"ל גם כשכיהן כסגן ראש הממשלה

אורי בלאו

5.3.2009 / 7:28

התחקיר שיפורסם מחר מגלה כי הכספים הועברו לליברמן בתור הסדר פיצויי פרישה נדיב במיוחד



יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קיבל מהחברה שהקימה בתו מיכל מאות אלפי שקלים גם בשנים 2006 ו-2007, שבהן כיהן כחבר כנסת ושר. תחקיר "מוסף הארץ" שיפורסם מחר מגלה כי הכספים הועברו לליברמן בתור הסדר פיצויי פרישה נדיב במיוחד, לאחר שליברמן היה רשום בחברה כשכיר פחות משנתיים. ליברמן אמר בתגובה כי "מעולם לא עבדתי בעבודה פרטית במקביל לעבודתי כחבר כנסת".



בנוסף, מפורסם בתחקיר כי לחברה שהקימה מיכל ליברמן ביולי 2004, "מ.ל. 1", המשיכו לזרום כספים מחו"ל גם בשנת 2008 והיא ממשיכה לפעול גם כיום, בזמן שליברמן מנהל את המגעים הקואליציוניים בין מפלגתו לבין הליכוד. בסך הכל הועברו לחברה מיום הקמתה (תקופה של ארבע שנים וחצי) מגורמים בחו"ל לפחות 12 מיליון שקל, מהם יותר משלושה מיליון שקל ב-2007 וקרוב למיליון שקל ב-2008, תמורת מה שהוגדר "ייעוץ עסקי".



הסכום הכולל שקיבל ליברמן מהחברה מאז הוקמה עומד על כשלושה מיליון שקל. חקירת המשטרה בעניין מנסה לגלות מי העביר למשפחת ליברמן את הכסף ובעבור מה, ומייחסת לליברמן ולמעורבים האחרים חשדות בעבירות של הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, מרמה ועבירת אמונים.



בשבת האחרונה אמר ליברמן בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי "בתי מנהלת חברה מצליחה. אני עבדתי אתה באותה חברה כשהייתי אזרח, לא הייתי שר ולא חבר כנסת". ואכן, עד כה היה ידוע שליברמן הועסק כשכיר בחברה פחות משנתיים, מאז הקמתה ועד שחזר לכנסת לאחר הבחירות שנערכו במארס 2006. על התקופה הזו הוא קיבל שכר של יותר מ-2.1 מיליון שקל.



אלא שכעת נחשף לראשונה, שליברמן קיבל מהחברה של בתו הסדר פרישה נדיב במיוחד, שבמסגרתו המשיך לקבל מאות אלפי שקלים מהחברה שבבעלותה גם בשנים 2006 ו-2007, בתקופה שבה כיהן כחבר כנסת, שר לעניינים אסטרטגיים וסגן ראש הממשלה.



ב-2006, שנה שבה היה אזרח פרטי במשך שלושה חודשים וחצי בלבד, קיבל ליברמן מהחברה יותר מ-1.1 מיליון שקל בסך הכל. מתוך הסכום הזה, קצת יותר מחצי מיליון הוגדרו "משכורת". קרוב לחצי מיליון שקל נוספים הוענקו לליברמן כ"פיצויי פרישה" מהחברה, ויותר מ-100 אלף שקל ניתנו לו כ"פדיון ימי חופשה". ב-2007, שנה שלכל אורכה כיהן כשר (הוא מונה ב-30 באוקטובר 2006 והתפטר מהממשלה בינואר 2008), קיבל ליברמן מהחברה של בתו את יתרת "פיצויי הפרישה" שלו, כרבע מיליון שקל.



ליברמן מסר בתגובה כי "לאחר שנבחרתי לכנסת, נחתם הסכם פרישה ביני ובין החברה ובגינו הועבר תשלום שנפרש לחמישה או שישה תשלומים. כל הכספים שקיבלתי, כמו גם הסכם הפרישה עצמו, דווחו כדין למבקר המדינה". בתשובה לבקשת "הארץ" לקבל העתקים מחוזה העסקתו ומהסכם הפרישה שלו, אמר ליברמן כי "לא מצויים בידי העתקים מההסכמים שהיו לי עם חברת מ.ל. 1 והנכם מוזמנים לפנות אל החברה ישירות. לנוכח החקירה אני נמנע מלשוחח עם אנשי החברה בעניינים כדוגמת שאלתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully