וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע הצמיחה הישראלי על סף שיתוק: 5,000 מפוטרי היי-טק מאז המשבר הכלכלי

עפרי אילני

5.3.2009 / 7:55

גם בענפי תעשייה אחרים חל זינוק במספר המובטלים: 3,000 עובדים פוטרו בחצי השנה האחרונה



המשבר הכלכלי ממשיך להכות בכל המגזרים במשק הישראלי: מאות עובדים בתעשיית ההיי-טק קיבלו אתמול הודעה על פיטוריהם הקרובים, ואילו בחצור הגלילית הסתערו עשרות על מחסני המרכול "ברכת השם" ש-70 מעובדיו פוטרו, ובזזו מכל הבא ליד, ממוצרי מזון ועד מזגנים. בחצי השנה האחרונה פוטרו בישראל כ-5,000 עובדי הייטק ו-3,000 עובדים בתעשיות.



חברת התוכנה קומברס הודיעה אתמול כי תפטר בשבועות הקרובים כ-450 עובדים בעולם ובישראל, כ-10% מעובדיה. זאת לאחר שלפני חודשיים בלבד פיטרה החברה כ-150 עובדים ברחבי העולם, מחציתם בישראל. "אני יושבת במשרד, קוראת בעיתון על המסכנים מפרי גליל, ואז מתברר שאולי אני לא פחות מסכנה מהם", אמרה אתמול אחת מעובדות החברה, שעות לאחר שראתה את הידיעה על הפיטורים הצפויים.



בתוך כך, נמשכים הפיטורים גם בחברת פלקסטרוניקס. החברה, המייצרת מוצרי אלקטרוניקה לתעשיות הרפואה, התקשורת, התעופה וההגנה, החלה בפיטורי 200 מתוך 550 העובדים במפעל באופקים, לאחר שלפני חודשיים פוטרו 220 עובדים ממפעל החברה במגדל העמק.



ואולם, התמונות הקשות ביותר נראו אתמול בחצור הגלילית, שם הסתערו עשרות ספקים, עובדים ותושבים מחצור הגלילית על מרכול "ברכת השם", לאחר ששלושת המרכולים של הרשת נסגרו שלשום בעקבות פשיטת רגל, ו-70 העובדים פוטרו. הם רוקנו את המדפים ממוצרי המזון, ופירקו את המקררים והמזגנים מהקירות. חובות הרשת מוערכים בכ-10 מיליון שקל.



מנהל הרשת נעלם לפני מספר ימים, ועובדים וספקים שביקשו לדבר אתו בימים האחרונים אמרו כי הוא אינו עונה לטלפון. "זו בושה. זה ממש סדום ועמורה", אמרו מאיר שמעוני ומגי גואטה מחצור, כשהביטו בעשרות היוצאים מהמרכול. "לא קיבלנו משכורות ולא פיצויים", אמר אחד העובדים, "בסוף יתחילו להסתובב עם נשק ולשדוד. זה מייאש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully