וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיוסק להשכרה ב-20 אלף ש' בחודש

רז סמולסקי

5.3.2009 / 9:23

רשת ארקפה זכתה במכרז של עיריית תל אביב להפעלת סניף של הרשת בקיוסק בשדרות רוטשילד בת"א. שטח הנכס: 4 מ"ר

הושכרו ארבעה מ"ר נחשקים ביותר בשדרות רוטשילד. רשת בתי הקפה "ארקפה" זכתה במכרז של עיריית תל אביב להפעלת קיוסק בשדרות רוטשילד תמורת דמי שכירות של 20 אלף שקל בחודש למשך חמש שנים. מדובר בקיוסק שנבנה בשנות ה-40 ברוטשילד פינת אלנבי. הרשת מתכוונת להפעיל בו סניף של שירות מהיר שיציע קפה, משקאות כריכים ומאפים בעמידה ובישיבה.

ארקפה עקפה מציעים רבים בדרכה לנכס הנכסף. שני המתמודדים שהיו קרובים להצעתה הציעו כ-18 אלף שקל לחודש וכ-16 אלף שקל לחודש בעבור הנכס; הסכומים מעידים על כך שרשת ארקפה לא הפריזה בהערכת שווי הנכס.

ואולם בחישוב פשוט, מדובר בדמי שכירות בלתי-נתפשים של 5,000 שקל למ"ר. איך נכס כל-כך קטן מקבל שווי כל-כך גבוה? למעשה, דמי השכירות לנכסים מסוג זה אינם נקבעים לפי מחירי השוק של נכסים אחרים ברחוב - מכיוון שהם נחשבים לנכסים נדירים וייחודיים.

נורית רוה, מבעלי אספרסו בר והמנכ"לית של הרשת, השוכרת קיוסק קטן בתחילת שדרות רוטשילד בסמוך לאחד מסניפי הרשת, מנסה להסביר כיצד מתמחרים את דמי השכירות של קיוסק מסוג זה. "זה מאוד קשה, מכיוון שחוץ מההכנסה יש שיקולים נוספים. לפעמים אין לנכס כזה מחיר, בטח ובטח עבור רשת של בתי קפה. יש צורך להשיג מיקום טוב, והקיוסק תורם למיצוב הרשת, יש לו ערך שיווקי, ומובן שתמיד קיים הפחד מפני רשתות מתחרות שישימו ידן על הנכס".

רוה מוסיפה, כי מרבית הקיוסקים בתל אביב נמצאים בבעלות העירייה שמשווקת אותם באמצעות מכרזים. לדבריה, ב-2004 כשניגשה למכרז, היו לפניה חמש הצעות נוספות. "לפני כשנתיים הוציאה העירייה מכרז לקיוסק בשדרות נורדאו, ואז כבר היו לפני ארגזים מלאים במעטפות", מספרת רוה. "בהליך פתיחת המעטפות מרבית ההצעות נעו בין דמי שכירות חודשיים של 3,000-6,000 שקל, עד שנפתחה המעטפה של עלית שהגישה הצעה ששברה את השוק - אלפי דולרים". מכרז זה מראה עד כמה הפכו הקיוסקים למבוקשים ועד כמה טיפסו מחיריהם.

"מחיר של קיוסק יכול להיות גבוה בהרבה ממחירי השכירות ברחוב", אומר אורן גלזר, מנהל החטיבה המסחרית באנגלו סכסון, תל אביב. "כמו דוכן בקניון, הקיוסק חשוף מאוד לתנועה משני הכיוונים. הוא נמצא במיקום פסטורלי בין עצי השדרה ונושא אופי נוסטלגי. זה מצרך מאוד מבוקש, מכיוון שזה המיקום הכי טוב בשדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully