וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות המימון עזרו לרילון לשמור על יציבות ברווחיות ב-2008; הרווח התפעולי השנתי הצטמצם ב-92%

יעל פולק

5.3.2009 / 9:29

"חוסר היכולת לקבל מימון בנקאי במזרח אירופה הקפיא את העסקאות שם"


שנה לא קלה עברה על ענף הנדל"ן והדבר ניכר גם בדו"חותיה השנתיים של . ברבעון האחרון של 2008 הצטמצמו הכנסותיה של החברה ב-52% והסתכמו ב-5 מיליון שקל. הכנסות מימון בהיקף של 17 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2008, כתוצאה מקיטון בשווי הרכיב ההוני של איגרות החוב של החברה, הובילו את רילון להציג רווח נקי של כ-18 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ב-2008 הציגה החברה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 4 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 3 מיליון שקל בשנה המקבילה.

בדו"חות הכספיים מתייחסת החברה, שפועלת בתחומי ייזום, הקמה ומכירת פרויקטים בנדל"ן והשכרת נדל"ן מניב, להשפעת המשבר וכותבת כי "נראה כי ההשלכות הכלכליות ברחבי העולם טרם הגיעו לכדי מיצוי וכי צפויה תקופה של האטה משמעותית בפעילות הכלכלית ברחבי העולם, אשר עשויה להשפיע בעתיד על עסקי החברה- הן במימוש נכסים והן בגיוס אשראי. בשלב זה, חוסר היכולת לקבל מימון בנקאי לפרויקטים במזרח אירופה ובגאורגיה הקטין מאוד, עד כדי הקפאה, את היקף העסקאות המבוצעות במדינות אלו".

גם במבט שנתי הצטמצמו הכנסותיה של החברה באופן ניכר- ב-2008 רשמה החברה הכנסות בהיקף של 6.4 מיליון שקל - קיטון של 60% לעומת השנה המקבילה. הרווח התפעולי שמציגה החברה הצטמצם ב-92% והסתכם ב-860 אלף שקל בלבד. בשנת 2008 רשמה רילון הכנסות מימון בהיקף של כ-10.7 מיליון שקל, כתוצאה מקיטון בשווי הרכיב ההוני של איגרות החוב של הקבוצה והדבר הוביל אותה להציג רווח נקי כמעט זהה לזה של השנה הקודמת- 13.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully