וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים מדאיגים משוק האשלג: אורלקלי חתמה עם ברזיל על חוזה אשלג בירידה של 250 דולר לטון

נתן שבע

5.3.2009 / 10:26

מחיר האשלג יורד בברזיל לראשונה מ-2006; פסגות: "הורדת המחיר מסמנת את התרופפות המשמעת בענף"


אינדקציות על ירידות מחירים בשוק האשלג שנכנס לקפאון בחודשים האחרונים. אתמול הודיע תאגיד האשלג הרוסי אורקלי על הורדת מחיר ללקוחות בברזיל, לראשונה מאז 2006. המחיר ירד ב-250 דולר לטונה, מ-1,000 דולר ל-750 דולר לטונה לתקופה שבין מארס למאי 2009. מאבדת גובה במחזור הגבוה בשוק.

לימור גרובר, מנהלת מחלקת המחקר בפסגות מציינת כי הורדת המחיר מסמנת את התרופפות המשמעת שאיפיינה את ענף האשלג בחודשים האחרונים. "החברות בענף התעקשו כי הורדת המחירים לא תסייע לעורר את הביקוש וכי הותרת המחיר ברמה גבוהה תאפשר לנצל את ערך המלאי לאחר שהביקוש בשווקים ישוב לרמות נורמליות".

באחרונה, היו חששות בענף כי העובדה שהיצרניות הרוסיות נמצאות תחת לחצים ממשלתיים (הקנס שעל אורלקאלי לשלם לשלטונות ברוסיה על הצפת המכרה ב-2006) ובמצב פיננסי איתן פחות מהיצרניות בשאר העולם, עלולה להוביל לכך שהם יסטו מהמשמעת. חששות אלה אכן התגשמו. "אין ספק שכעת כל היצרניות בעולם ייאלצו להתאים עצמן למחירים החדשים".

גורבר מציינת כי אמנם המחיר לברזיל עדיין גבוה לגבי מחיר האשלג השנה אך השאלה הגדולה היא אם אכן הורדת המחיר תסייע לעורר את הביקוש. במידה שהדבר לא יקרה, התוצאה עלולה להיות כדור שלג שיתבטא במגמה של ירידת מחירים שבשלב זה מוקדם מדי לאמוד את עוצמתה.

עוד כותבת גרובר כי צעד זה של התאגיד הרוסי תמוה במיוחד לאור המו"מ המתמשך עם הסינים. רק אתמול דיווחה חברת המחקר פרטיקון כי הסינים לא דרשו הורדה במחיר החוזה ל-2009 אך כל עוד המו"מ נמשך הורדת המחיר לברזיל עלולה לעורר גם את תאבונם של הסינים, מה שיהיה בהחלט התפתחות שללית בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully