וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: הורדת המחיר של אורלקלי לברזיל עשויה להפוך לכדור שלג שמוקדם להעריך את עוצמתו

TheMarker

5.3.2009 / 10:42

אורלקלי הורידה את המחיר בשיעור של ב-250 דולר לטון, מ-1000 דולר ל-750 דולר לטון לתקופה שבין מרץ למאי 2009



בעקבות הודעת תאגיד האשלג הרוסי, אורלקלי, על הורדת מחיר ללקוחות בברזיל, לראשונה מאז 2006, מעריכה היום מנהלת המחקר בית ההשקעות פסגות לימור גרובר כי, הורדת המחיר מסמנת את התרופפות המשמעת שאפיינה את ענף האשלג בחודשים האחרונים. כי"ל נסחרת בשעה זו בירידות שערים בבורסה בת"א.



אורלקלי הורידה את המחיר בשיעור של ב-250 דולר לטון, מ-1000 דולר ל-750 דולר לטון לתקופה שבין מרץ למאי 2009 בתואנה שבכוונתה לעורר בכך את הביקוש הקפוא לאשלג בברזיל. שאר החברות בענף התעקשו כי הורדת המחירים לא תסייע לעורר את הביקוש וכי הותרת המחיר ברמה גבוהה תאפשר לנצל את ערך המלאי לאחר שהביקוש בשווקים ישוב לרמות נורמאליות.



בפסגות מציינים כי, לאחרונה הועלה חשש בענף שמצבן של היצרניות הרוסיות, הנמצאות תחת לחצים ממשלתיים ובמצב פיננסי פחות איתן, יוביל לכך שהם יסטו ממשמעת המחירים בענף. חשש שלהערכת גרובר ככל הנראה התגשם ועשוי לאלץ את כל היצרניות בעולם להתאים עצמן למחירים החדשים.



בבית ההשקעות מעריכים, שהשאלה הגדולה היא האם אכן הורדת המחיר של אורלקלי לברזיל תסייע לעורר את הביקוש. "במידה והדבר לא יקרה התוצאה עלולה להיות כדור שלג שיתבטא במגמה של ירידת מחירים שבשלב זה מוקדם מדי לאמוד את עוצמתה" אומרת גרובר.



צעד זה של התאגיד הרוסי תמוה במיוחד לאור המשא ומתן המתמשך עם הסינים, כאשר רק אתמול זינקה מניית כי"ל ב-5.5% לאור הדיווח שהסינים לא דרשו הורדה במחיר החוזה ל-2009. לדברי גרובר "כל עוד המו"מ נמשך, הורדת המחיר לברזיל עלולה לעורר גם את תאבונם של הסינים, מה שיהיה בהחלט התפתחות שללית בענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully