וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הבונוסים: התובע הכללי של ניו יורק זימן שבעה בכירים מבנק מריל לינץ' לחקירה בפרשת הבונוסים

רויטרס

5.3.2009 / 10:56

הבנק חילק בונוסים של מיליארדי דולרים ימים ספורים לפני רכישתו על ידי בנק אוף אמריקה ועל אף הפסדי ענק



התובע הכללי של ניו יורק אנדרו קואומו הוציא צווי זימון לשבעה בכירים מבנק מריל לינץ' אשר קיבלו בונוסים בשווי עשרות מיליוני דולרים בשנת 2008, לפני שהבנק נרכש על ידי בנק אוף אמריקה - כך אמר מקורב לחקירה לרויטרס.



מאז ינואר, חוקר התובע הכללי את החלטתו של מריל לינץ' לחלק לבכירים בונוסים בהיקף של מיליארדי דולרים ימים ספורים לפני רכישתו על ידי בנק אוף אמריקה. ההחלטה נראתה אז תמוהה במיוחד לנוכח תוצאות הרבעון הרביעי של 2008, בו הפסיד בנק ההשקעות 15 מיליארד דולר. בשנת 2008 הפסיד בנק מריל לינץ' 27.6 מיליארד דולר.



מנכ"ל מריל לינץ' לשעבר, ג'ון תיין, אשר פוטר בעקבות הפרשה מסר את עדותו בנושא בחודש שעבר, כך גם מנכ"ל בנק אוף אמריקה קנת לואיס. החקירה מתמקדת, בין היתר, בשאלה האם מריל לינץ' עבר על חוק מניות ערך הדורש פרסום ציבורי של סכומי המשכורות והבונוסים לבכירים.



"אנחנו רוצים שאותם בכירים בבנק מריל לינץ' יעידו תחת שבוע לגבי עבודתם, גודל הסכום שהופרש לתשלומי בונוסים, התזמון של תשלום הבונוס והבונוסים האינדיבידואלים, והאינטרקציה עם תיין", כך אמר המקור.



משרד התובע הכללי של ניו יורק פתח באחרונה בחקירה נוספת הנוגעת למדיניות השכר לבכירים של בנקים ומוסדות פיננסים אחרים שקיבלו סיוע מהממשל מכספי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP).



אתמול פירסם "וול סטריט ג'ורנל" כי משכורותיהם של עשרת המנהלים הבכירים ביותר במריל לינץ' ב-2008 הגיעו לסכום כולל של 209 מיליון דולר במזומן ומניות. מדובר בעלייה מ-2007, אז הגיע הסכום הכולל של משכורות הבכירים ל-201 מיליון דולר.



11 בכירים קיבלו משכורות של יותר מ-10 מיליון דולר במזומן ומענקי מניות, ו-149 עובדים נוספים קיבלו 3 מיליון דולר ויותר. משכורתו של אנדרה אורקל, בנקאי ההשקעות הבכיר ביותר בבנק, היתה 33.8 מיליון דולר במזומן ומענקי מניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully