וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד מעלה את מחיר היעד של אורבוטק: התייעלות החברה תחסוך לה כ-70 מיליון דולר בשנת 2009

TheMarker

5.3.2009 / 11:26

עם זאת צופים בבנק אגוד לאורבוטק חולשה מהותית במכירות בסקטורים המובילים של החברה ובשל כך ירידה בהכנסות לעומת אשתקד



על רקע תכנית ההתייעלות של אורבוטק אשר תחסוך לה כ-70 מיליון דולר בשנת 2009 והתקדמות האינטגרציה של פוטון דיינמיקס בעסקי החברה, מעלה היום אנליסט בנק אגוד, גלעד בן אבי את מחיר היעד של אורבוטק לרמה של 5.4 דולר למניה המשקף לה פרמיה של 31%. ההמלצה של בן אבי על מניית אורבוטק היא 'תשואת יתר'.



עם זאת צופה בן אבי לאורבוטק חולשה מהותית במכירות בסקטורים המובילים של החברה ובשל כך ירידה בהכנסות לעומת אשתקד. זאת, למרות איחוד התוצאות עם חברת פוטון דיינמיקס אשר צפויה להוסיף לחברה מעל 100 מיליון דולר בשורה העליונה.



החולשה נובעת להערכת בן אבי, מהמשבר הכלכלי בעולם ומירידה חדה ברמת ההשקעות ההוניות במגזרי הפעילות המרכזיים של החברה במעגלים המודפסים והצגים השטוחים. כרגע נסחרת אורבוטק במכפיל הון של 0.45 והתמחור של בנק אגוד משקף לה מכפיל הון של 0.59 ומכפיל רווח שלילי של (6.7-) עקב צפי שגם בשנת 2009 החברה תרשום הפסד תפעולי ונקי, בשל ירידה בהכנסת והפחתות בגין הרכישה.



הרבעון הרביעי של 2008 הוא הרבעון הראשון שבו הכנסות חברת אורבוטק מאוחדות עם הכנסות פוטון דיינמיקס ולפיכך רשמה החברה ברבעון הכנסות שיא של 129.2 מיליון דולר, צמיחה של 25% לעומת רבעון מקביל אשתקד.



בן אבי מציין כי מנטרלים את ההכנסות מפוטון דיינמיקס מדובר בנסיגה של 18.7% בצמיחה האורגנית של החברה בשל החולשה הבולטת במיוחד במגזר המעגלים המודפסים הערומים והפסקת הפעילות במגזר המעגלים המודפסים הערומים באמצע השנה.



בבית ההשקעות מעריכים כי, עקב האטה ממשית בהשקעות בענף האלקטרוניקה העולמית - מגזר המעגלים המודפסים הערומים שהיה הסקטור המוביל של החברה בשנה שעברה, יהיה חלש מאוד ותירשם ירידה חדה מאוד בהכנסות ממגזר זה של קרוב ל-60% לרמה של 45 מיליון דולר.



לדברי בן אבי "יצרני PCB רבים עובדים בשיעורי ניצולת נמוכים ודוחים השקעות הונות במפעלים כאשר חלק קטן מהיצרנים אף מגיע למצב של פשיטת רגל. בעקבות כך אנו מצפים כי מגזר זה לא יהיה רווחי בשנת 2009 ויתרום להפסדי החברה הצפויים למרות תוכנית ההתייעלות שהחברה נקטה ברבעון האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully