וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יפאן פסימי: "שפל המשבר עדיין לא נראה באופק"

סוכנויות הידיעות

5.3.2009 / 14:02

ביקורת על תכנית התמריצים של הממשלה שתחלק לציבור 20 מיליארד דולר במזומן: "בזבוז כסף"



ראש ממשלת יפאן, טארו אסו, אמר היום כי "שפל המשבר עדיין לא נראה באופק". הדברים נאמרו על רקע הביקורת שנמתחה על תוכנית התמריצים של הממשלה, ולנוכח נתונים רשמיים שפורסמו, לפיהם חברות יפאניות הולכות ומקצצות את השקעותיהן במפעלים ובציוד בקצב חסר תקדים.



הפרלמנט היפאני אישר אמש חקיקה המקדמת בצעד נוסף את תוכנית התמריצים השנויה במחלוקת של הממשלה. לפי התוכנית, מחולקים לציבור תמריצי מזומנים בסך 20 מיליארד דולר על מנת לעודד את הצריכה ולהילחם במיתון הגואה. היום החלה הממשלה ביישום התכנית, אך סקרי דעת קהל מצביעים על כך שהציבור סבור שהתמריצים - בסך 120 דולר לאדם בממוצע -אינם אלא בזבוז כסף.



לפי דברי שר האוצר של יפאן, מגזר הייצור את הוביל הירידה בהשקעות ב-17.3% ברבעון האחרון של 2008. בעקבות המשבר, החלו חברות רבות בתהליך נרחב של קיצוצי משרות. נתונים רשמיים שפורסמו בחודש שעבר הראו, כי כלכלת יפאן התכווצה ב-3.3% ברבעון הרביעי של 2008. אלו הנתונים הגרועים ביותר מאז 1974.



אסו, שמתמודד בימים אלה עם אופוזיציה לוחמנית ודעת קהל שלילית ביפאן, הגן על התכנית וטען, כי תוכנית התמריצים עשויה לשפר את מצב הכלכלה במחצית השנייה של שנת הכספים 2009 המתחילה בחודש אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully