וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית בבריטניה הורדה ל-0.5% - השיעור הנמוך זה 300 שנה

הדר תדמור

5.3.2009 / 14:22

הבנק המרכזי של בריטניה ירכוש נכסים באמצעות הכסף שידפיס, בעיקרן אג"ח ממשלתיות



הבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית ב-0.5% ל-0.5% כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי, לשיעור הנמוך ב-300 שנות ההיסטוריה של הבנק. בנוסף, הודיע הבנק על תוכנית חסרת תקדים שבמסגרתה יודפס כסף כדי לרכוש נכסים ממוסדות פיננסים.



שיעור הריבית בבריטניה כעת מתקרב לשיעור בארה"ב - שעומד על 0-0.25%. מאז חודש אוקטובר, הוריד הבנק המרכזי את הריבית בשיעור מצטבר של 4.5%. לפני הורדת הריבית היום היה השיעור הנמוך מאז שנת 1694.



משרד האוצר הבריטי אישר לבנק המרכזי להדפיס עוד כסף ולהזרים אותו למערכת הפיננסית באמצעות רכישת נכסים. באמצעות הכסף שיודפס עשוי הבנק המרכזי של בריטניה לרכוש אג"ח ממשלתיות של בריטניה מבלי לממן את הרכישה באמצעות גיוס הון בשווקים, ועל ידי כך יגדיל את היצע הכסף בשוק.



במסגרת התוכנית ירכוש הבנק נכסים בשווי 75 מיליארד ליש"ט (105 מיליארד דולר). הבנק המרכזי של בריטניה ירכוש בעיקר אג"ח ממשלתיות.



בתחילת השבע העריך העיתון הבריטי "טלגרף" כי הבנק המרכזי של בריטניה יחליט על הדפסה של עד 150 מיליארד ליש"ט (270 מיליארד דולר) בחודשים הקרובים לצורך רכישת אג"ח ממשלתיות וקונצרניות וניירות ערך מסחריים.



כלכלת בריטניה נסוגה ב-1.5% ברבעון הרביעי, השיעור החד מאז 1980, והבנק המרכזי של בריטניה צופה כי שיעור האינפלציה יעמוד על 0.3% עד לתחילת שנת 2011.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) צפוי להוריד היום את הריבית בגוש היורו ב-0.5% לרמה של 1.5% - רמתה הנמוכה מעולם. הבנק חתך בחודשים האחרונים את הריבית ב-2% מרמה של 4.25% באוקטובר. הריבית בארה"ב נמצאת כעת בטווח של 0%-0.25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully