וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות חדות

המגמה השלילית התחזקה בצהריים, בהתאם לפתיחה השלילית מעבר לים: המעו"ף ירד ב-2.6% והחברה לישראל איבדה 6% בגלל כי"ל

המסחר בתל אביב ננעל בירידות חדות, לאחר שמאז שעות הבוקר התנהל במגמה שלילית, בהתאם למגמה האדומה בפתיחת המסחר בארה"ב.

עונת הדו"חות הכספיים של החברות הציבוריות נמצאת בעיצומה וגם היום ממשיכים להתפרסם דו"חות שנתיים של החברות בבורסה.

מדד ת"א 25 נחלש ב-2.6% ומדד ת"א 100 ירד ב-2.8%. מדד התל טק ירד ב-3.1% ומדדי הנדל"ן והבנקים נפלו ביותר מ-4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-800 מיליון שקל.

מבין הירידות הבולטות, נציין את כי"ל שאיבדה 4.4% והחברה לישראל שירדה בעקבותיה ב-6.8% - שתיהן במחזורים גדולים. כי"ל מיישרת קו עם יצרניות האשלג בחו"ל, שמניותהן נפלו אתמול לאחר שאחת היצרניות הגדולות של המחצב הורידה אתמול את מחירו.

המסחר בוול סטריט נסגר אתמול בעליות שערים, על רקע הנחיית הממשל לבנקים לשנות את תנאי המשכנתאות בארה"ב לטובת הלווים, כחלק מהתוכנית הכלכלית שהציג. נאסד"ק התחזק ב-2.5% לרמה של 1,353 נקודות. דאו ג’ונס הוסיף 2.2% לרמה של 6,875 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-2.4% לרמה של 712 נקודות.

מחיר הנפט הגולמי זינק אתמול ב-9%, בעקבות הערכות כי הביקוש לנפט בסין צפוי להתחזק, ולאחר שבארה"ב נרשמה ירידה במלאי הנפט הגולמי. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude ננעלו במחיר 45.38 דולר לחבית בניו יורק.

טבע טיפסה אמש ב-1.6%, ופתחה את יום המסחר בפער חיובי של 1.2%. החברה קיבלה שלשום אישור מרשות התרופות האמריקאית (FDA) לשיווק הקופקסון לטיפול בשלב הראשוני של מחלת הטרשת הנפוצה, כך שהשימוש בתרופה יכלול מעתה גם טיפול בחולים הלוקים באירוע קליני ראשון.

במניות האשלג נרשמה מגמה מעורבת אמש בוול סטריט. פוטאש ירדה ב-2.8%, מוזאיק עלתה ב-4.2%, אגריום הוסיפה 5.3%. אתמול פירסם מכון המחקר לדשנים פרטיקון דו"ח המציין, כי להערכתו, במשא ומתן בין הסינים ליצרניות האשלג הרוסיות, הסינים לא דורשים הנחה על מחירי הדשנים לשנת 2009. אם יתברר, כי כך גם יחתמו ההסכמים בין הצדדים, הרי שחדשות אלה מפיגות מעט את החשש מפני צניחה במחירי הדשנים.

מדד הבנקים יורד ב-2.2% בהובלת בנק הפועלים, מזרחי טפחות ולאומי.

פרוטרום, חברת תמציות הטעם והריח, חתמה אתמול על ההסכם הרכישה השני שלה השנה. פרוטרום חתמה על הסכם לרכישת חברת חברת תמציות הטעם והריח Flavors Specialties Inc) FSI) האמריקאית תמורת 17.2 מיליון דולר.

מניות אי.די.בי פיתוח, שבשליטת אי.די.בי אחזקות של נוחי דנקנר, יימחקו היום מרישום למסחר בבורסה, לאחר שהצעת הרכש של החברה האם התקבלה. במניות החברה לא מתקיים מסחר מיום ראשון האחרון.

המסחר במניית ויטה פרי הגליל הופסק אתמול. מנכ"לי חברות רבוע כחול ושופרסל הצהירו כי ימשיכו לעבוד עם המפעל, למרות מעברו לידי רשת המזון חצי חינם המתחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully