וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר בהמלצת 'תשואת יתר' לאלוני חץ: דו"חות חברת הבת PSP משקפים את יציבות פעילותה של החברה

TheMarker

5.3.2009 / 15:21

דברי האנליסטים "אמות בישראל, והן PSP בשוויץ ו-FCR בקנדה, הגיעו למשבר במצב טוב יחסית, ותחומי הפעילות שלהן והמינוף הנמוך יחסית יביאו לכך שהן ככל הנראה יעברו את המשבר בשלום"



תחומי הנדל"ן והחברות המוחזקות על ידי אלוני חץ יפגעו פחות במשבר הזה, כך מעריכים היום האנליסטים של לידר שוקי הון, גילה מיכלביץ' ואלון גלזר, במסגרת תגובת בית ההשקעות לדו"חות חברת הבת השוויצית של אלוני חץ, PSP.



לדברי האנליסטים "אמות בישראל, והן PSP בשוויץ ו-FCR בקנדה, הגיעו למשבר במצב טוב יחסית, ותחומי הפעילות שלהן והמינוף הנמוך יחסית יביאו לכך שהן ככל הנראה יעברו את המשבר בשלום". מחיר היעד שמעניקים השניים לאלוני חץ הוא 7 שקלים בהמלצת 'תשואת יתר'.



PSP, זרוע הנדל"ן של אלוני חץ בשוויץ הציגה השבוע את דו"חות הרבעון הרביעי וכל שנת 2008 עם גידול בשכירות ועלייה בשיעורי התפוסה בנכסים. PSP הציגה מאזן יציב עם יחס הון למאזן של כ-49.1%, קווי אשראי לא מנוצלים בהיקף של כ-480 מיליון פרנק שוויצרי ומזומן בסך של כ-70 מיליון פרנק שוויצרי.



למרות שהחברה דיווחה על תוצאות טובות יותר מהערכותיה המוקדמות לשנת 2008 סבורים בלידר ככלל, שלא יהיה מקום בעולם שלא נראה בו פגיעה, אך מציינים לחיוב את שוויץ כמקום בו לא נראתה בשנים האחרונות עליה חדה בשכר הדירה, ולפיכך מאמינים כי גם לא תתרחש בו ירידה חדה. "אנחנו מעריכים כי המיתון העולמי יגיע גם לחלק מהנכסים של PSP, אולם בשורה התחתונה הפגיעה בה תהיה נמוכה יחסית".



חברת האם אלוני חץ פרעה את ההלוואה בגין רכישת PSP, ולא מתכננת כנראה לקחת הלוואה חדשה. בחודשים האחרונים אלוני חץ ניהלה משא ומתן להאריך את ההלוואה מסיטי בנק או לקחת במקומה הלוואה חדשה, אולם מצבם הקשה של בנקים בעולם, הביאה את אלוני חץ למסקנה שבשלב זה היא פורעת את ההלוואה ומממנת את אחזקת PSP מההון העצמי שלה.



במצב שנוצר אומרים בלידר "העובדה שאלוני חץ הצליחה לפרוע את ההלוואה ממקורותיה, ולהמשיך להחזיק ב-PSP מלמדת על החוזק של אלוני חץ ועל העובדה שבמקום בו חברות רבות נפלו, המימון של העסק, אלוני חץ מתנהלת נכון".



עם זאת מדגישים האנליסטים כי, ייתכן שגם PSP, חברת הבת של אלוני חץ, תיפגע מהמשבר העולמי כאשר היא תאלץ להתמודד עם אותם הקשיים איתם תתמודדנה כלל החברות בענף, ההערכות בית ההשקעות הן כי הירידה בביקוש תהיה תוצאה של ירידה בפעילות העסקית, סגירת חברות, מעבר למבנים אחרים לשם חיסכון בעלויות, לצד לחץ החברות להורדה בדמי השכירות ובעיקר קושי רב ביכולת המימון מחדש של הנכסים הקיימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully