וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף הגיע לדרגים הגבוהים ביותר בוול סטריט: מנכ"לים לשעבר במריל לינץ' גם הם בין קורבנותיו

רויטרס

5.3.2009 / 15:55

הבכירים השקיעו בקרנות גידור שהוקמו על ידי מנהל חטיבת ההשקעות לשעבר במריל לינץ'



מנהלים בכירים לשעבר במריל לינץ' השקיעו בקרנות גידור שנפגעו בהונאת הפונזי של ברנרד מיידוף, כך מדווח היום העיתון וול סטריט ג'ורנל. בין הבכירים הללו, שנחשבים לקורבנות בדרג הגבוה ביותר בוול סטריט עד כה, נמצאים גם שני מנכ"לים לשעבר של הבנק, דניאל טולי ודיוויד קומנסקי.

הבכירים השקיעו בקרנות גידור שהוקמו על ידי מנהל חטיבת ההשקעות לשעבר במריל לינץ', ג'ון סטפנס. לפי וול סטריט ג'ורנל, סטפנס היה מודע לחשיפתן הכבדה של הקרנות לחברת ההשקעות של מיידוף. "מאוד עצוב שיש לנו קשר למיידוף", אמר טולי, והוסיף כי הוא השקיע בקרנות שהקים סטפנס כיוון שהכיר אותו וסמך עליו.



מיידוף נעצר בדצמבר לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט - אשר במסגרתה שילם למשקיעים הקיימים בחברת ההשקעות שלו באמצעות כספים, שקיבל ממשקיעים חדשים. מיידוף נתון כיום במעצר בית בדירתו במנהטן וממתין למשפט.



יותר מ-2,300 משקיעים במיידוף כבר הגישו עד כה בקשות לקבל את כספם חזרה מתאגיד ההגנה על משקיעים בני"ע בארה"ב (SIPC), והמספר צפוי להיות גדול בהרבה עד למועד האחרון להגשת בקשות ב-2 ביולי. כל משקיע יוכל לקבל פיצויים של עד ל-500 אלף דולר על הפסדיו. עם זאת, כמחצית מקורבנותיו של מיידוף, ביניהם גם הבכירים לשעבר במריל לינץ', השקיעו בו דרך מתווכים וקרנות ואינם צפויים להיות זכאים לפיצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully